همدلی فرماندهان نظامی و مسئولان برای برگزاری با شکوه کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران+فیلم

شهرری - ایرنا - در مراسمی از دست‌اندرکاران برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران که با هماهنگی و همدلی فرماندهان نظامی سپاه، ارتش، فراجا و مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، قدردانی به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار تهران در این آیین با اشاره به مقام والای شهدا که با نثار جان و مال خود امنیت را به این کشور هدیه دادند، گفت: شهدا با نثار جان و تقدیم هستی‌شان برای دیگران هستی آفریدند، مهمترین شاخصه شهیدان ایثار به معنای گذشتن از همه آنچه که متعلق به خود است و ایثار به مثابه معامله‌ با خداوند متعال است و هم‌نشینی با ذات اقدس الهی نصیب هر کسی نمی‌شود.

علیرضا فخاری اظهار داشت: این ویژگی‌های منحصر به فرد، مختص افرادی است که با زرق و برق دنیا سازش و همراهی نکرده و به تأسی از سرور و سالار شهیدان راهی را انتخاب کردند که به ظاهر نیستی، اما همواره هستی است.
 

فیلم|کنگره شهدای استان تهران با وحدت فرماندهان نظامی و مسئولین کشوری برگزار شد

شهدا مصداق آیه شریفه «اشداء علی‌الکفار، رحماء بینهم» بودند

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خلق نیکو و خوش‌خلقی را از ویژگی‌های شهدا برشمرد و گفت: شهدا به تأسی از پیامبر اکرم (ص) منشأ مهر و عاطفه بوده و آنان بهترین امانتداران بودند و بزرگترین امانت خداوند نزد آنها جسم شهیدان بود که در راه اسلام و انقلاب فدا کردند.

سردار احمد ذوالقدر اظهار داشت: اگر منزلت و موقعیت شهید به خوبی بیان شود، آنگاه فرهنگ ایثار و شهادت هرچه بیشتر و بهتر در جامعه تسری و گسترش می‌یابد، اسناد گردآوری شده از طریق کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران در قالب‌های مختلف فرهنگی و هنری برای بهره‌گیری مفید و مؤثر افراد جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

فیلم|کنگره شهدای استان تهران با وحدت فرماندهان نظامی و مسئولین کشوری برگزار شد

به واسطه برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران گنجینه بسیار عظیمی به دست آمد

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران نیز در این آیین گفت: به واسطه برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران، گنجینه بسیار عظیمی از آثار و مستندات شهدا در همه شهرستان‌های استان جمع‌آوری شده است.

سردار قربان‌محمد ولی‌زاده با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از این منابع این مستندات در قالب نگارش کتاب، تولیدات هنری و قابل استفاده برای آیندگان، اظهار داشت: با برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۱۲ هزار شهید استان تهران، مستندات پراکنده درباره شهدا جمع‌آوری و جمع‌بندی شده است.

فیلم|کنگره شهدای استان تهران با وحدت فرماندهان نظامی و مسئولین کشوری برگزار شد

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری رزمایش الی بیت‌المقدس در روزهای ۱۲ و ۱۳ مهرماه امسال خبر و ادامه داد: این رزمایش با حضور گردان‌های الی بیت‌المقدس و کوثر با حضور بسیجیان استان تهران برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران با اشاره به مشارکت ۵۰ هزار نیروی بسیجی در این عملیات که به نام شهید علی زاهدی برگزار می‌شود، تأکید کرد: این رزمایش در قالب برنامه‌های تمرینی گردان‌های الی بیت المقدس با رویکرد دفاعی در یک منطقه عملیاتی برگزار خواهد شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha