عضو شورای شهر: عملکرد شهرداری تهران در حوزه اجتماعی قابل دفاع است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری در حوزه خدمات اجتماعی که وظیفه‌اش هم نبوده کار کرده و به کمک دولت رفته البته اگر نمی‌خواهد از عمکرد خود دفاع کند، بگوید تا در شورا از کارنامه مدیریت شهری دفاع کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد آخوندی در دویست و شصتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اطلاع رسانی در مورد اقدامات انجام شده و برنامه‌های پیش رو به مردم و ایجاد انگیزه به دنبال این اطلاع رسانی، اظهار کرد: ۳۳۰ روز از عمر مدیریت شهری این دوره باقی مانده و اقدامات صورت گرفته باید به نحو مطلوب به اطلاع مردم برسد.

وی با اعلام اینکه در این دوره دروغ ها و تهدیدهایی از سوی کسانی که در انجام وظایف خود ناتوان بودند، مطرح شد، افزود: این موارد در تمام بخش‌ها قابل مقایسه با دوره گذشته است بطوریکه بیشترین تخریب‌ها را نسبت به دوره ششم مطرح کردند کسانی که باید به این موضوعات بپردازند و با این دروغ‌ها برخورد کنند، به خوبی به وظایف خود عمل نکرده‌اند و باید از آنها بخواهیم به وظیفه خود عمل کنند.

آخوندی با بیان اینکه همان افرادی که دروغ می‌گفتند از روز اول عملکرد این دوره را تخریب کردند، گفت: ما هم با بی سلیقگی به این تخریب‌ها دامن زدیم تذکر جدی ما به شهرداری تهران این است که گزارش اقدامات صورت گرفته را به اطلاع مردم برساند هر چند مردم اقدامات را در شهر می‌بینند و هر چه بگویند کار نشده، بر مردم تاثیری ندارد اما این نافی عملکرد شهرداری در اطلاع رسانی نخواهد بود.

وی ادامه داد: در برخی موارد می‌گویند در فضایی درخت قطع شده اما چنین نبوده و در رسانه‌ها در مورد چنین موضوعی دروغ پردازی می‌شود اما در مورد هزاران هکتار جنگل کاری اطلاع رسانی نمی‌شود و این عادی نیست.

به گفته وی، یک هزار دستگاه اتوبوس در این دوره به شهر اضافه شده البته که مردم در خطوط این اتوبوس‌ها را می‌بینند وقتی باز هم دروغ پراکنی می‌شود وظیفه ماست که از کارنامه خود دفاع کنیم.

آخوندی با بیان اینکه تعداد ایستگاه‌های مترو راه اندازی شده قابل مقایسه با دوره گذشته است، یادآور شد: در مورد انضباط مالی نیز گزارشات ارزشمندی وجود دارد که می‌توان اطلاع رسانی کرد.

عضو شورای شهر: عملکرد شهرداری تهران در حوزه اجتماعی قابل دفاع است

ترافیک و مشکل سوخت بحران جدی نیست

در ادامه رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران هم با اشاره به ترافیک بالا و چندین ساعته در جاده‌های منتهی به شمال کشور اظهار کرد: ترافیک و مشکل سوخت بحران جدی نیست امیدواریم تدابیر لازم در این خصوص از سوی دولت اندیشیده شود.

سید جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه پیش از آغاز سال تحصیلی شاهد ترافیک و آغاز انبوه سفرهای دانش آموزی و دانشجویی هستیم، گفت: اتلاف وقت مردم و ترافیک در معابر شهری شکل می‌گیرد البته از گذشته با تشکیل ستادهای استقبال از مهر تدابیری اندیشیده و راهکارهای لازم اتخاذ می‌شد بطوریکه در حوزه حمل و نقل عمومی تلاش شد ۱۵ درصد بار مسافر افزایشی پوشش داده شود و دستگاه‌های امدادرسان و دیگر نهادها نیز در کنار هم حضور داشتند لذا درخواست ما این است که گزارش اقدامات در این حوزه در شورا ارائه شود.

در ادامه حبیب کاشانی خزانه دار شورای شهر تهران هم گفت: شهرداری مناطق باید نسبت به راه اندازی مدارس و رفع مشکلات آنها در آستانه مهر کمک‌های لازم را داشته باشند، کمک‌هایی در این زمینه انجام شده اما تقاضا داریم این همکاری‌ها با شتاب بیشتری بویژه در مناطق جنوب شهر انجام شود.

عضو شورای شهر: عملکرد شهرداری تهران در حوزه اجتماعی قابل دفاع است

راه اندازی مجموعه ورزشی در م نطقه ۱۴ و تقدیر از اتوبوسرانی تهران

رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مجموعه ورزشی شهید ملاباقری در منطقه ۱۴ گفت: از اتوبوسرانی تقدیر می‌کنیم که این مجموعه را مجددا راه‌اندازی کرد و تقاضا داریم نگهداری از آن انجام شود تا شاهد تعطیلی نباشیم.

سید احمد علوی با بیان اینکه موفقیت ورزشکاران مایه سربلندی ایران و جهان اسلام است، اظهار کرد: اگر ورزشکار پارالمپیکی ما بر سکوی اول جهان می‌ایستد و به نام امام حسین (ع) احترام می‌گذارد و مدال او را پس می‌گیرند، مدال بزرگتری را کسب کرده است.

به گفته وی، المپیک پاریس نشان داد که بسیاری از ارزش‌هایی که از نام برده می‌شود، ارزش خارجی ندارد.

وی با بیان اینکه آن افتتاحیه و یا افتضاحیه با تمام نمادهای همجنس بازی و توهین به حضرت مسیح که اعتراض مردم فرانسه را نیز به دنبال داشت، شاهد بودیم، گفت: وقتی مدال را از ورزشکار ما گرفتند، دیدیم که غرب چه نوع برخوردی با اتفاقات دارد شاید این ورزشکار فکر نمی کرد کار او چقدر ماندگار خواهد بود.

علوی با بیان اینکه مجموعه ورزشی شهید ملاباقری در منطقه ۱۴ مورد بهره برداری قرار گرفت، یادآور شد: این مجموعه در سال ۸۸ در بلوار پاسدار گمنام ساخته شده است.

وی ادامه داد: منطقه ۱۴ دو مجموعه ایثارگران و شهید ملاباقری دارد که استخر مجموعه شهید ملاباقری پس از چهار سال تعطیل شد و در سال ۹۹ کل مجموعه چند منظوره آن نیز بسته شد، قرار بود این مجموعه به پرسنل شرکت واحد اتوبوسرانی و شهروندان منطقه ۱۴ خدمات ارائه دهد. اگر نظارت بر عملکرد صورت نگیرد تمام هزینه ها در طول چند سال از بین می رود.

وی ادامه داد: این مجموعه به دلیل اینکه در اختیار سازمان ها و شرکت ها بود و ظرفیت نگهداری در این سازمان ها وجود نداشت، به تعطیلی کشید. از اتوبوسرانی تقدیر می کنیم که این مجموعه را مجدداً راه اندازی کرد و تقاضا داریم نگهداری از آن انجام شود تا شاهد تعطیلی نباشیم.

در ادامه تشکری هاشمی گفت: استخر این مجموعه تا سال ۹۷ فعال بوده و پس از آن بدلیل کرونا غیرفعال شده است، اطلاعی که داده شده غلط بوده و نشتی آب علت تعطیلی این استخر نبوده است. باید پیش از این استخر فعال می‌شده که دوستان زحمت کشیدند امسال استخر را فعال کردند.

علوی هم گفت: بنده سال‌ها در آن منطقه زندگی کردم و در جریان امور بودم، در آن زمان استخر در اختیار شرکت واحد اتوبوسرانی نبوده است این موضوع، مساله خاصی نیست که نسبت به تذکر ما ایراد گرفته شود.

عضو شورای شهر: عملکرد شهرداری تهران در حوزه اجتماعی قابل دفاع است

بهره‌برداری از فاز سوم تقاطع نواب-تندگویان اتفاق مبارکی است

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران هم بهره‌برداری از فاز سوم تقاطع نواب- تندگویان را اتفاق مبارکی برشمرد و گفت: این امر می‌تواند موجب تسهیل تردد در آن محدوده شود. امیدواریم دیگر طرح‌ها نیز سریعتر به بهره‌برداری برسد.

مهدی پیرهادی با اشاره به خشک شدن درختان بوستان‌های جنگلی چیتگر، لویزان و سرخه حصار، اضافه کرد: ممکن است برخی درختان به دلیل آفت زدگی خشک شده باشد اما بخشی از خشک شدن نیز به دلیل کم آبی است و با توجه به بودجه پیش بینی شده در این زمینه، لازم است که مناطق و سازمان بوستان‌ها با اهتمام بیشتری اقدام کنند.

وی با بیان اینکه معاونت خدمات شهری باید نسبت به لایروبی انهار در آستانه مهرماه اقدام کند، یادآور شد: نظافت برخی معابر به دلیل اختلافات با پیمانکاران با مشکل مواجه است و اگر در اسرع وقت نسبت به لایروبی انهار اقدام نشود، با مشکل مواجه خواهیم شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha