۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۰۶
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85590165
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایران محلی امن برای سرمایه‌گذاران عمانی است

آبادان - ایرنا - معاون وزیر کار کشورعمان گفت: ایران با داشتن زیرساخت‌های مناسب و امنیت لازم محلی امن برای سرمایه‌گذاران عمانی است.

احمدبن سالم الحجری روز یکشنبه در حاشیه بازدید از منطقه آزاد اروند در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در کشور ایران فرصت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، بهداشت و درمان و گردشگری برای جذب سرمایه‌گذار خارجی وجود دارد.

وی افزود: با وجود مناطق آزاد و ویژه در ایران سرمایه‌گذاران عمانی با بهره گیری از معافیت‌های مالیاتی می‌توانند سرمایه خود را در مناطق ایران ساماندهی کنند.

معاون وزیر کار کشورعمان گفت: ایران کشوری دوست و برادر برای ما به شمار می‌رود و روابط نزدیک این ۲ کشور باعث شده تا کنون ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری بین ما و ایران شکل گیرد.

الحجری بیان کرد: همچنین کشور عمان با فراهم نمودن امکان مبادلات اقتصادی و ارز و کاهش مالیات، شرایط ویژه و با صرفه‌ای برای سرمایه گذاران ایرانی به خصوص در ۱۴ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی فراهم کرده است.

وی راحت بودن کسب و کار را از دیگر مزیت‌های سرمایه گذاری در عمان بیان و اظهار کرد: اصولا کشور ما تسهیلات خوبی برای کسب و کار خارجی به ویژه برای ایرانیان قائل است.

الحجری با اشاره به آمادگی کشور عمان برای رابطه تجاری و اقتصادی با ایران اظهار کرد: صنعت ایران با تحریم روبرو است و عمان آماده همکاری با این کشور را دارد.

وی با بیان اینکه عمان سعی در جذب سرمایه‌گذاران خارجی دارد گفت: بعضی از تسهیلات و بخشودگی‌ها در عمان وجود دارد تا سرمایه‌گذار خارجی جذب شود.

معاون وزیر کار کشورعمان افزود: کشور عمان از بین فرصت‌های اقتصادی برای سرمایه‌گذاران ایرانی در حوزه‌های صنعت بهداشت و درمان، امنیت غذایی و دارو سازی آماده همکاری است.

الحجوری گفت: قانون کار و سرمایه‌گذاری ایرانی باید برای سرمایه‌گذاران عمانی در اروند انگیزه ایجاد کند.

وی افزود: در ایران و عمان زمینه‌های همکاری و مشارکت اقتصادی و صنعتی فراهم است، ما آماده هستیم استانداردهای خود را به یکدیگر نزدیک کنیم.

الحجری با اشاره به زمینه‌های همکاری های مشترک نظیر حوزه‌های نفت و گاز تاکید کرد: لازم است ۲ کشور به تبادل تجربیات در زمینه سرمایه گذاری بپردازند.

وی با تاکید بر توسعه و تقویت تعاملات اقتصادی و تجاری ۲ کشور گفت: لازم است تجار ۲ کشور برای مبادله کالاهای تولیدی ایران و عمان تشویق شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha