۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85590206
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی: سهم ایران در تجارت غذای حلال ناچیز است

کرج - ایرنا - رییس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت برند سازی محصولات کشاورزی و مواد غذایی اعلام کرد: امروز سهم ایران در تجارت غذای حلال در جهان زیر یک درصد بوده که ناچیز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، «سیدمحمدعلی ابراهیم‌زاده موسوی» روز یکشنبه در سیزدهمین کنفرانس اقتصاد کشاورزی ایران در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج افزود: امروز در بخش نهاده های کشاورزی باید اقدامات موثری داشت چراکه شاهد سهم ۲ صدم درصدی کشور در دنیا دراین بخش هستیم .

وی بیان کرد: یک ونیم درصد در تولید غذاها در دنیا سهم داریم بنابراین درایجاد ثروت اقدامات موثری رخ نداده است .

رییس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: درتجارت غذاهای حلال نیز سهم کشور به یک درصد هم نمی رسد باید کشاورزی و غذا پایه ثروت و اقتصاد برای کشور باشد ولی متاسفانه درآمدی در این بخش نداریم .

موسوی یاد آورشد: در نتیجه بی توجهی به ثروت بخش کشاورزی دیدیم که مهاجرت از روستا به شهرها افزایش یافته است .

وی اضافه کرد: ۱۲۵ میلیون تن غذا اکنون در کشور تولید می شود که عایدات آن ۱۴۰میلیارد دلار است در صورتی که عایدات این حجم غذا در فرانسه ۴۵۰میلیارد دلار می باشد.

رییس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: باید دید کدام بخش معطل مانده و جبران خسارت داشت .

وجود ۲۰۰ برند ملی در استان البرز

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز نیز در کنفرانس اقتصاد کشاورزی ایران گفت: اکنون ۲۰۰ برند ملی در این استان داریم که بیشترین واحدهای تولیدی مربوط به آرد کشور و غلات است .

«عزیزاله افضلی » افزود: بنابراین در صادرات محصولات فرآوری کشاورزی مرتبه بالایی داریم .

وی یاد آورشد: در بخش توجه به منابع طبیعی در اقتصاد کشاورزی پررنگ هستیم و باید به موضوعات علف کش ها و آفت کش ها توجه بیشتری داشت تا بازارهای هدف را از دست ندهیم .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز بیان کرد: در بخش صادرات باید بازارهای هدف را از دست ندهیم و این استان با توجه به ظرفیت های بخش کشاورزی می تواند پایلوت کشوری باشد .

وی گفت: با توجه به مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی کشاورزی در استان البرز از فرصت مغتنم این ظرفیت ها برای توسعه کشاورزی بهره برد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha