۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85590475
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۳۰ حلقه چاه آب غیرمجاز در استان بوشهر مسدود شد

۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۶
کد خبر: 85590475
۲۳۰ حلقه چاه آب غیرمجاز در استان بوشهر  مسدود شد

بوشهر-ایرنا- معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: ۲۳۰ حلقه چاه آب غیرمجاز این استان در یک سال اخیر با صدور احکام قضایی مسدود شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالطیف عباسی‌نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در چند سال گذشته در مجموع ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات حفاری غیرمجاز، از جمله تراکتوری، کمپرسور و دیگر تجهیزات مرتبط با چاه در استان بوشهر توقیف شده است.

وی بیان کرد: با وجود مشکلات و محدودیت‌ها در برخورد با چاه‌های غیرمجاز، اقدامات خوبی در سال‌های اخیر انجام شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به بحرانی و ممنوعه شدن دشت‌های استان بوشهر بیان کرد: با توجه به تداوم خشکسالی ۱۶ محدوده مطالعاتی منابع آب استان بوشهر به ممنوعه، ممنوعه بحرانی و فاقد ظرفیت بهره‌برداری کشاورزی تبدیل شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر تصریح کرد: عملیات زهکشی شبکه‌های آبرسانی با اعتباری افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال برای لایروبی شبکه‌های آبیاری دالکی، سعدآباد، آبپخش و کلل دشتستان هزینه شده است.

عباسی‌نژاد ادامه داد: لایروبی رودخانه حله و بند بصری یکی از طرح‌های مهم در سال قبل بود که تأسیسات فرسوده شبکه آبرسانی در این عملیات نوسازی و ۲ سازه در شاخه شمالی و جنوبی رودخانه حله و بند بصری ایجاد شد تا تقسیم آب این محدوده به نحو مطلوب انجام گیرد.

بیشتر بخوانید

سه پروژه شرکت آب منطقه ای بوشهر به بهره برداری می رسد

استان بوشهر ۹ سد در دست ساخت و مطالعه دارد

عباسی‌نژاد با بیان اینکه در شاخه شمالی رودخانه حله ۶۰ کیلومتر لایروبی شده است، گفت: در شاخه جنوبی هم با مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست لایروبی رودخانه و تالاب حله انجام شده است.

وی با اشاره به افتتاح سد رئیس علی دلواری استان بوشهر در سال ۱۳۸۵ افزود: تأسیسات این سد شامل شیرآلات و دریچه‌ها و ابزار دقیق آن پس از ۱۶ سال تعمیر و مرمت شد.

عباسی‌نژاد با اشاره به بحرانی‌شدن مناطق مختلف استان بوشهر به سبب برداشت بی‌رویه از منابع سفره‌های آب زیرزمینی تصریح کرد : در سال‌های اخیر به سبب برداشت بی‌رویه فرونشست زمین‌ها شاهد هستیم که این مهم مشکلات عدیده‌ای در مناطق ایجاد می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha