تشکیل سازمان گردشگری و گام‌هایی در مسیر توسعه پایدار شهری

تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیته گردشگری شورای شهر گفت: با تشکیل سازمان گردشگری در پایتخت، شهر تهران با ایجاد ارتباط های گسترده با دیگر مراکز جهانگردی و تفریحی تبدیل به مقصد گردشگری و جهانگردی ویژه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، طرح تبدیل ستاد گردشگری به سازمان گردشگری در ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ در صحن علنی شورای شهر مطرح شد اما به تصویب اعضا نرسید و قرار شد تا بررسی بیشتری در جهت ضرورت ایجاد این سازمان صورت بگیرد.

سید احمد علوی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: در صورتی که ستاد گردشگری به سازمان بدل شود گام‌های مثبتی در مسیر توسعه گردشگری پایدار شهری، توسعه اقتصاد گردشگری، تامین زیرساخت‌ها و رفع کمبودها و نیز ارتقای کمی و کیفی خدمات و تاسیسات گردشگری برداشته خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تشکیل سازمان گردشگری نهاد تاثیرگذاری بر مدیریت مقصد گردشگری تهران خواهد بود، افزود: برای مقاصد گردشگری و پذیرش گردشگران در پایتخت به مدیریت، هماهنگی و برنامه ریزی نیاز است که به همین منظور نهادهایی با عنوان سازمان مدیریت مقصد (DMO ) تعریف شده که وظیفه برنامه ریزی استراتژیک، هماهنگی و مدیریت فعالیت‌های بسیاری را برای مدیریت مقصد گردشگری برعهده دارند.

تشکیل سازمان گردشگری و گام‌هایی در مسیر توسعه پایدار شهری

رییس ستاد گرشگری شورای شهر همچنین تهران را شهر مقصد در حوزه خدمات حمل ونقلی از جمله خطوط هوایی و خطوط ریلی در حوزه گردشگری کار، گردشگری سلامت، گردشگری مذهبی، گردشگری نمایشگاه های بین المللی برشمرد و گفت: تشکیل سازمان گردشگری بدون شک موجب افزایش ارایه تسهیلات خدماتی حمل و نقلی و تسریع جابجایی مسافران در شهر تهران خواهد شد.

علوی در پاسخ به این سوال که مصوبه تشکیل سازمان گردشگری مربوط به چه دوره‌ای است؟ ادامه داد: مصوبه ایجاد سازمان گردشگری از دهۀ ۹۰ مطرح بوده و اخیرا نیز در شورای شهرداری تهران مطرح شده و هم اینک نیز شهرداری تهران در حال تنظیم لایحه‌ای است تا در آن، ساختار سازمان جدید را تدوین کند.

وی تاکید کرد: تاکنون لایحه یکپارچه سازی گردشگری در پایتخت اجرایی نشده است.

علوی با بیان اینکه عدم رضایت شغلی میان مدیران گردشگری مناطق سبب بکارگیری افراد فاقد تخصص در این حوزه شده است، افزود: هیچ ساختار سازمانی در حوزه منابع انسانی ستاد گردشگری نیز در طول سال های گذشته تعریف نشده است درصورتی که وجود این چارچوب موجب رضایت شغلی و ارائه خدمات بهتر در این حوزه خواهد شد.

علوی اضافه کرد: تهران شهر مقصد در خدمات حمل و نقلی از جمله خطوط هوایی و خطوط ریلی در حوزه گردشگری کار، گردشگری سلامت، گردشگری مذهبی، گردشگری نمایشگاه‌های بین المللی است در نتیجه تشکیل سازمان گردشگری توانایی تسهیل ارائه خدمات حمل و نقل و تسریع جابجایی مسافران با این نوع از حضور در شهر تهران خواهد بود.

تشکیل سازمان گردشگری و گام‌هایی در مسیر توسعه پایدار شهری

وی یادآور شد: در صورت تشکیل سازمان گردشگری، این سازمان در نقش یک ارگان حقوقی قادر است با انعقاد تفاهم نامه با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دیگر ارگان‌های مرتبط از ارائه طرح‌های مشابه و موازی کاری‌ها جلوگیری کند و امور گردشگری با نظم خاصی به اجرا در آید که با این روش از اتلاف انرژی جلوگیری خواهد شد.

رییس ستاد گرشگری شورای شهر درباره اعتبارات حوزه گردشگری نیز گفت: در صورت تحقق موضوع تبدیل ستاد گردشگری به سازمان این موضوع بشکل متمرکز و با ارائه خدمات با نظارت مستقیم پیگیری خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha