آموزش ایمنی به ۳۵۰ هزار شهروند تهرانی با پویش «شهر آماده»

تهران بزرگ - ایرنا - رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از راه‌اندازی پویش آموزش همگانی شهر آماده در پایتخت خبر داد و گفت: در یک سال اخیر در قالب این پویش به ۳۵۰ هزار شهروند تهرانی آموزش ایمنی ارائه شد.

علی نصیری روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پویش آموزش همگانی شهر آماده از سال گذشته با همکاری سازمان‌های مدیریت بحران، جمعیت هلال احمر و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این کلانشهر ایجاد شد که هدف اصلی این پویش آموزش اصول ایمنی به شهروندان است.

وی ادامه داد: این آموزش‌ها در زمینه کمک‌های اولیه، اطفای حریق و شیوه مواجه با مخاطرات به شهروندان ارایه شده است که زمان آموزش‌ها برای رده سنی بزرگسالان چهار ساعت و برای کودکان و نوجوانان نیز یک ساعت آموزش به گروه‌های متقاضی در این شهر ارائه شد.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: این کلاس‌ها بطور معمول در مدارس، پایگاه‌های ستاد مدیریت بحران و سرای محلات برگزار می‌شود و شهروندان در صورت حضور در این کلاس‌های آموزشی می‌توانند به خانه‌های دوام سرای محلات، پایگاه‌های مدیریت بحران و آتش‌نشانی در مناطق و محلات خود مراجعه کنند.

آموزش ایمنی به ۳۵۰ هزار شهروند تهرانی با پویش «شهر آماده»

هر خانواده یک شهروند آموزش‌دیده در تهران

نصیری یادآور شد: پویش آموزش همگانی شهر آماده با شعار هر خانواده یک شهروند آموزش‌دیده در تهران برای دومین سال پیاپی اجرایی می‌شود و تلاش بر این است که شهروندان در هنگام مواجهه با هرگونه مخاطرات آماده شوند در همین راستا اینگونه آموزش‌ها نیز به صورت رایگان به افراد متقاضی ارائه می‌شود.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تاکید کرد: با توجه به اینکه رویکرد جامعه‌محور، برنامه‌های پیشگیرانه، کاهش مخاطرات سوانح و افزایش تاب‌آوری شهری از جمله اهداف اجرای این پویش است از این رو فرهنگ‌سازی در این حوزه و افزایش تعداد شهروندان آگاه می‌تواند روند دستیابی به شهر تاب‌آور و آماده را تسریع و تسهیل کند.

به گفته وی، با حضور شهروند آگاه و تغییر رفتار در حوزه کاهش مخاطرات سوانح و مدیریت بحران، اقدامات نهادهای مسوول، موثرتر و سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه شکوفا خواهد شد زیرا هر چقدر در پیشگیری و کاهش خطرپذیری سرمایه‌گذاری شود هزینه‌های مقابله، بازسازی و بازتوانی کاهش یافته و منافع آن در آینده قابل دسترسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha