روسیه: به طرح موضوع دخالت غرب در حملات به «کورسک» در سازمان ملل ادامه می‌دهیم

تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو موضوع دخالت غرب در حملات اوکراین به منطقه مرزی کورسک روسیه را در سازمان ملل متحد همچنان مطرح خواهد کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، ماریا زاخارووا در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» روسیه درباره طرح موضوع دخالت غرب در حملات اوکراین به منطقه کورسک تصریح کرد: ما هم اکنون نیز این کار را در جلسات شورای امنیت سازمان ملل انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: در همین حال، دیمیتری پولیانسکی معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل به تازگی در نشست شورای امنیت در مورد حملات تروریستی به منطقه کورسک صحبت کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: ما اطلاعات زیادی را منتشر می کنیم که نمایندگان ما در سازمان‌های بین‌المللی از آنها در این امر استفاده می‌کنند و به این کار ادامه خواهیم داد.

زاخارووا پیش از این گفته بود که اتحادیه اروپا ممکن است به نوعی در طراحی حمله اوکراین به منطقه مرزی کورسک روسیه نقش داشته باشد.

از سوی دیگر، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه به تازگی اظهار داشت: بارها به آمریکا اعلام کردیم که از مداخله و مشارکت دادن مزدورانش در حملات به خاک ما پرهیز کند.

پیشتر او اعلام کرده بود که روسیه دکترین هسته‌ای خود را بر اساس تحلیل آخرین درگیری‌ها و اقدامات غرب در رابطه با عملیات ویژه نظامی در اوکراین تغییر خواهد داد.

نیروهای اوکراینی روز سه‌شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد) با عبور از مرز روسیه وارد خاک این کشور شدند و منطقه کورسک روسیه را هدف حمله گسترده قرار دادند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۱۷ مرداد حمله اوکراین به زیرساخت‌های غیرنظامی در کورسک را محکوم کرد و آن را اقدام تحریک‌آمیز بزرگ خواند.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین در اسفند ۱۴۰۰ که پوتین آن را «عملیات ویژه» خواند، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha