سی‌ان‌ان: هریس همچنان از ترامپ جلوتر است

تهران- ایرنا- خبرگزاری سی‌ان‌ان در گزارشی با استناد به جمع‌بندی نتایج چهار نظرسنجی ملی انجام شده پس از برگزاری مجمع ملی دموکرات‌ها (DNC) در هفتم آگوست (۱۷ مرداد) اعلام کرد که اگرچه اختلاف کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی ریاست جمهوری کاهش یافته اما هریس همچنان از ترامپ جلوتر است.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا، در گزارش سی‌ان‌ان آمده است: جمع‌بندی این خبرگزاری حاصل بررسی نتایج چهار نظرسنجی ملی اخیر ایالات متحده است که میانگین نظرات رأی‌دهندگان ثبت‌نام شده یا رأی‌دهندگان احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور را بر اساس نتایج حاصل از آن نظرسنجی‌ها، اندازه‌گیری کرده است.

بر اساس نتایج این جمع‌بندی، به طور متوسط ۴۹ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی‌های انجام شده از تاریخ ۲۳ آگوست تا ششم سپتامبر (۲ تا ۱۶ شهریور) حمایت خود را از هریس اعلام کرده‌اند در حالی که به طور متوسط ۴۷ درصد از آنها حمایت از ترامپ را ترجیح داده‌اند که حکایت از برتری ۲ درصدی نامزد حزب دموکرات دارد، در حالی که پیش از این و بر اساس نظرسنجی مشترک خبرگزاری رویترز و موسسه ایپسوس، هریس با ۴ درصد اختلاف از ترامپ پیش افتاده بود.

در این میان بر اساس نتایج نظرسنجی نیویورک تایمز و کالج سینا که از سوم تا ششم سپتامبر (۱۳ تا ۱۶ شهریور) برگزار شد، مشخص شد که ترامپ حتی با یک درصد اختلاف از هریس پیش افتاده است چرا که ۴۸ درصد از شرکت‌کنندگان در آن نظرسنجی از نامزد جمهوری‌خواهان و ۴۷ درصد از آنها از نامزد دموکرات‌ها حمایت کرده بودند.

از سوی دیگر نظرسنجی انجام شده توسط روزنامه تایمز و موسسه سینا مشخص کرد سهم قابل توجهی از رأی‌دهندگان احتمالی هنوز به اطلاعات بیشتری در مورد هریس نیاز دارند به طوری‌ که ۲۸ درصد از آنها می‌گویند که باید در مورد او اطلاعات بیشتری بدست آورند در حالی که تنها ۹ درصد از رأی دهندگان احتمالی همین اعتقاد را در مورد ترامپ دارند.

نتایج جمع‌بندی سی‌ان‌ان همچنین حاکی از وجود شکاف جنسیتی گسترده در میان رای‌دهندگان احتمالی است، به طوری که هریس در میان زنان رأی‌دهنده با ۱۱ درصد اختلاف (۵۳ درصد به ۴۲ درصد) از نامزد جمهوری‌خواهان جلوتر است در حالی که ترامپ در میان مردان رأی‌دهنده با ۱۷ درصد اختلاف (۵۶ درصد به ۳۹ درصد) از نامزد دموکرات‌ها جلوتر است.

این جمع‌بندی همچنین حکایت از وجود شکاف سنی گسترده‌ در میان رأی‌دهندگان احتمالی دارد، به طوری که نامزد حزب دموکرات در میان رای‌دهندگان احتمالی با سن کمتر از ۳۰ سال با ۸ درصد اختلاف از رقیب جمهوری‌خواه خود جلوتر است (۵۱ درصد از هریس و ۴۳ درصد از ترامپ حمایت می‌کنند) در حالی که نامزد حزب جمهوری‌خواه در میان رأی‌دهندگان احتمالی با ۶۵ سال سن یا بیشتر از آن، دست برتر را دارد.

بر اساس جمع‌بندی سی‌ان‌ان، هریس در میان رای‌دهندگان احتمالی مستقل نیز با ۴ درصد اختلاف از رقیب جمهوری‌خواه خود جلوتر است (۴۸ درصد در مقابل ۴۴ درصد)، در حالی که ترامپ در میان رأی‌دهندگان احتمالی که می‌گویند در انتخابات سال ۲۰۲۰ رأی ندادند با ۹ درصد اختلاف از رقیب دموکرات خود جلوتر است (۴۹ درصد در مقابل ۴۰ درصد).

همچنین جمع‌بندی این خبرگزاری مشخص کرد که هریس در میان رأی‌دهندگان احتمالی سیاهپوست و لاتین‌تبار آمریکایی با اختلاف زیادی از ترامپ جلوتر است و از این لحاظ از مزایای گسترده‌ای برخوردار است.

به گزارش ایرنا، آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha