۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۱۸
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85591019
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مصائب بازماندگان، شناسایی پیکرها از روی بقایای لباس یا جراحت کهنه

تهران- ایرنا- ساکنان نوار غزه پس از هر حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی، به دنبال پیکرهای بستگان خود می گردند؛ کاری که به علت متلاشی شدن صورت ها، شناسایی را بسیار سخت می کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از القدس العربی، پس از هر حمله رژیم اسرائیل به نوار غزه، ساکنان این منطقه به دنبال بستگان شهید خود می‌گردند و به سختی می‌توانند اجساد این شهدا را تشخیص دهند. آنها تلاش می‌کنند که این کار را از طریق نشانه و علامتی روی بدن یا بقایای لباس این شهدا انجام دهند.

به طور مثال، «منار الزعیم» همسر شهید «انور الزعیم» ۵۵ ساله، پیکر وی را از بقایای لباس‌های سوخته، دندان‌ها و ریش‌های وی شناسایی کرد.

وی به القدس العربی گفت: زمان نماز صبح بود که صدای انفجاری شنیدیم. بیرون آمدیم و شاهد زبانه کشیدن آتش در مسجد بودیم. شروع به جستجوی همسرم داخل مسجد کردم. پیکر نمازگزاران تکه تکه شده بود. برخی سر نداشتند و برخی بدن. همسر من پاهایش قطع و صورتش متلاشی شده بود. تکه هایی از پیکر او را با قطعاتی از پیکر دو شهید دیگر در یک کفن گذاشتم.

«یوسف الصفدی» برادر شهید «حسین الصفدی» ۱۶ ساله نیز پس از حمله رژیم صهیونیستی، قطعاتی از پیکر برادرش را جمع آوری کرد.

وی گفت: صورت برادرم کاملا سوخته بود ، انگشتانش قطع و سرش بر اثر اصابت ترکش متلاشی شده بود و از بقایای لباس، او را شناختم. آنچه دیدم، رعب آور بود و قابل توصیف نیست.

مصائب بازماندگان در غزه، شناسایی پیکرها از روی باقیمانده لباس یا جراحت کهنه

«محمد البسیونی» ۱۴ ساله نیز گفت: با صدای انفجار مهیب برخاستم، هنگامی که بیرون آمدم، آتشی گسترده و ویرانی زیادی را مشاهده کردم. پیکرهای بسیاری قطعه قطعه شده بودند و باید پدرم را در میان آنها پیدا می کردم. او را در حالی یافتم که پایش قطع، شکمش پاره و سرش قطع شده بود.

وی افزود: از آثار زخمی کهنه که پدرم در پای داشت، او را شناختم. نیروهای امدادی اقدام به جمع آوری پیکرهای تکه تکه کردند.

جنایات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه در حالی ادامه دارد که وزارت بهداشت فلسطین روز یکشنبه از شهادت ۴۰ هزار و ۹۷۲ شهروند فلسطینی طی ۳۳۸ روز جنایت ارتش این رژیم در این منطقه خبر داد.

وزارت بهداشت فلسطین افزود: از ابتدای آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، همچنین ۹۴ هزار و ۷۶۱ فلسطینی دیگر زخمی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha