۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۱۱
کد خبر: 85591156
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پلیس هرمزگان ۷۵ خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق را توقیف کرد

بندرعباس - ایرنا - فرمانده انتظامی هرمزگان از توقیف ۷۵ دستگاه خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق و دستگیری ۷۲ قاچاقچی و اخلال‌گر اقتصادی طی یک هفته گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان روز دوشنبه در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان رودان در اجرای طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت در مناطق آلوده، محورهای مواصلاتی ایست و بازرسی شهید مریدی و در حوزه استحفاظی کوپ ها ۷۵ دستگاه خودروی سواری شوتی را توقیف کردند.

وی بیان داشت: ماموران این یگان ها ضمن هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از خودروهای توقیفی؛ مقدار ۵۱ هزار و ۴۳۱ لیتر سوخت قاچاق از نوع بنزین و گازوئیل خارج از شبکه توزیع فرآورده های نفتی کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی هرمزگان تصریح کرد: ماموران در این رابطه ضمن توقیف ۷۵ دستگاه خودرو، ۷۲ متهم و اخلالگر اقتصادی را نیز دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سردار جاویدان با تاکید بر برخورد قاطعانه ماموران انتظامی با قاچاق سرمایه های ملی با اشاره به اینکه پدیده قاچاق باعث وارد شدن ضربه به اقتصاد کشور می‌شود از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

به گزارش ایرنا، خودروهای شوتی، خودروهای سواری هستند که برای جابه جایی صدها کیلوگرم بار قاچاق دستکاری و تقویت می شوند؛ عمده تقویت این خودروها در موتورهایشان برای سرعت بالا و فرار از پلیس است.

خودروهای شوتی که بیشتر آنها از نوع پژو ۴۰۵، زانتیا، پژو پارس و سمند هستند، در زمینه قاچاق کالا از مبادی وروردی کشور مانند مناطق بندری جنوب و شمال و مناطق مرزی در شرق و غرب فعالیت می کنند و مقصد اصلی آنها نیز بازار پایتخت است.

پلاک های مخدوش یا حتی نداشتن پلاک، سرعت‌های بسیار بالا، رانندگی مخاطره آمیز و گاه وحشت آفرین، ایجاد مزاحمت برای رانندگان دیگر، آلودگی صوتی، دستکاری فنی خودرو از جمله تخلفات این خودروهاست؛ رانندگان شوتی که خود را به اصطلاح «سلاطین جاده» می‌دانند، در کنار تخلفات فاحش رانندگی، با کمک به چرخه قاچاق کالا، نظم اقتصادی را نیز بر هم می‌زنند.

در سالهای اخیر شمار این خودروها برای حمل کالای قاچاق به طور محسوسی افزایش یافته که به یکی از مخلان نظم اقتصادی به خصوص در حوزه بازار و تولیدات داخلی منجر شده است و ضربه شدیدی به تولیدکنندگان بومی وارد کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha