۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۱۴
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85591162
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

بازدید ۸۱۱ هزار نفر از جاذبه های گردشگری کبودرآهنگ

۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۱۴
کد خبر: 85591162
بازدید ۸۱۱ هزار نفر از جاذبه های گردشگری کبودرآهنگ

همدان- ایرنا- رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودرآهنگ از بازدید حدود ۸۱۱ هزار نفر از همه جاذبه‌های گردشگری این شهرستان تا ۱۹ شهریور امسال خبر داد.

مهدی غلامی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این شهرستان با دارا بودن جاذبه های تاریخی طبیعی از جمله غار علیصدر، تالاب شیرین سو، باغ وحش و پل تاریخی کوریجان همه ساله شاهد حضور مسافران خارجی و داخلی است.

وی ادامه داد: غار زیبا و شگفت انگیز علیصدر همچنان صدرنشین پربازدیدترین جاذبه گردشگری استان و شهرستان بوده و با بررسی های انجام شده نزدیک به ۱۵ درصد مسافران ورودی به شهرستان به مدت یک شب در اقامتگاههای ثابت و غیر ثابت اسکان یافته اند.

بازدید ۸۱۱ هزار نفر از جاذبه های گردشگری کبودرآهنگ

رییس اداره میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودرآهنگ پیش بینی کرد که تا پایان امسال این آمار به بیش از یک میلیون بازدید از جاذبه‌های شهرستان برسد.

به گزارش ایرنا، استان همدان دارای ۲۷ اقامتگاه بوم‌گردی، ۱۵ هتل و میهمان‌ سرا، ۱۴ میهمان‌پذیر، پنج مجتمع گردشگری، چهار هتل‌ آپارتمان، هفت مرکز تفریحی‌سرگرمی، یک متل، ۶۴ دفتر خدمات مسافرتی، ۱۶ مرکز پذیرایی بین‌راهی و ۱۷ سفره‌خانه سنتی در استان همدان فعال است.

استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین دارای بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و گردشگری است.

این استان به واسطه وجود شمار زیادی از آثار تاریخی، تفریحی و گردشگری به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین معرفی شده است.

غار علیصدر، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی، آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی، آرامگاه استرومردخای و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی، گردشگری و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد.

آبشار و سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، سراب گیان و گاماسیاب، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha