مهران مدیری، جناب خان و فرزاد حسنی به تلویزیون برمی گردند

تهران- ایرنا- مدیر شبکه نسیم از برنامه‌های جدید این شبکه خبر داد و گفت: «هزار و یک» با محوریت شخصیت جناب خان در مرحله ساخت دکور است و «مسابقه بی‌سابقه» نیز با اجرای فرزاد حسنی مراحل پیش تولید را می‌گذراند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، نشست خبری مدیران شبکه نسیم امروز دوشنبه، ۱۹ شهریور در دفتر شبکه نسیم برگزار شد.

محمدرضا خوشرو در این نشست با اعلام این خبر که برنامه «بگو بخند» از اول مهر آغاز می‌شود اظهار کرد: برنامه «سرنخ» نیز با اجرای کامران تفتی شکل پیدا کرده است. برنامه «مسابقه بی‌سابقه» شبیه «مسابقه هفته» مرحوم منوچهر نوذری است که با اجرای فرزاد حسنی در مرحله پیش تولید است.

مدیر شبکه نسیم با بیان اینکه فصل دوم «برمودا» نیز با اجرای کامران نجف زاده در حال تولید است ادامه داد: برنامه «نوآ» در حوزه خیاطی و مد برای بانوان از اول مهر روی آنتن می‌رود. فصل جدید «کودک شو» نیز تا اواخر پاییز روی آنتن است و از شب یلدا متفاوت می‌شود.

خوشرو تاکید کرد: «هزار و یک» نیز با محوریت شخصیت جناب خان در مرحله ساخت دکور است. و برآورد ما این است که مورد استقبال قرار می‌گیرد. بخشی از برنامه پیرامون اعداد است. با هنرمندان مطرح کشور مذاکره صورت گرفته است و تا اواخر مهر به آنتن می‌رسد.

وی افزود: همچنین برنامه «خوش‌نمک» یک رقابت خودمونی بین بانمک‌ها است که سلبریتی و رنگ و لعاب اضافه ندارد و هم اکنون در حال پخش است.

خوشرو در پاسخ به سوالی درباره کپی برداری برنامه‌های جدید از «خندوانه» و «دورهمی» گفت: ما نمی‌خواهیم کپی انجام دهیم. آن برنامه‌ها خودشان از جای دیگر الگو گرفته بودند. هیچ مجموعه عاقلی سرمایه های خودش را از دست نمی‌دهد و ما آماده ادامه دادن برنامه‌های موفق هستیم. 

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره برنامه «از سرگذشت» بیان کرد: نظرسنجی اعلام شده درباره «از سرگذشت» نظرسنجی مرکز تحقیقات نبوده است. احتمالا در نظرسنجی‌های آینده جایگاه خوبی خواهد داشت. 

خوشرو درباره برنامه «دورهمی» هم افزود: مشکل برنامه «دورهمی» آقای مدیری نیست. آقای مدیری برای کارهای نمایشی قرارداد بسته است. مسأله یک گیر اداری با تهیه کننده است که اگر حل بشود فصل پنجم پخش می‌شود. 

مردم از رامبد جوان درباره «خندوانه» می‌پرسند 

مدیر شبکه نسیم در بخش دیگر این نشست درباره صحبت با چهره های سابق شبکه تاکید کرد: رامبد جوان را چند وقت پیش دیدم، گفت مردم هنوز وقتی او را می بینند، می پرسند که «خندوانه» چه زمانی شروع می شود و خودشان هم ظرفیت تلویزیون را می دانند. این ها همه رفقای ما هستند، ترجیح شان گاهی این است که در جای دیگر کار کنند، می روند و باز می‌گردند. کار در تلویزیون جذابیت ها و سختی هایی دارد. «مهمانی» هم برنامه ای است که دیده شد و این حس که در معرض دید ۸۸ میلیون بیننده قرار می‌گیرید اتفاق خوبی است.

وی اضافه کرد: هیچ هنرمندی را نمی توانید مثال بزنید که منِ شبکه نسیم جلوی کارش را گرفته باشم. درباره «کتاب باز» هم اینطور بود که علی رغم اینکه برند برنامه به دوره قبل از من تعلق داشت اما خودم از تهیه کننده خواستم بیاید و صحبت کنیم. هیچ برندی نیست که در شبکه نسیم امکان فعالیت نداشته باشد. کتاب باز قبل از من متوقف شده بود. من اعلام کردم  می‌خواهم با آقای صحت درباره فصل جدید صحبت کنم که این جلسه برقرار نشده است. من به کتاب باز و دورهمی و خندوانه نقد داشتم‌. در برنامه دورهمی برخی سوالات را تغییر دادم و گفتیم سوالات اطلاعات عمومی درباره موفقیت‌های علمی ایران اضافه شود. برخی سوالات را هم حذف کردیم. آقای مدیری اعلام کرد که این سوالات را اضافه کرده است. باید به مردم حس غرور ملی بدهیم تا از زندگی در ایران کیف کنند. 

خوشرو با اشاره به مطالبات محتوایی از برندها عنوان کرد: ما مطالباتی از برنامه ها داریم، من شب اولی که منصوب شدم مطالبات محتوایی خود را به سازندگان «خندوانه» گفتم. یک فصل جدید هم ساختیم و آنها بعد برای استراحت رفتند که به اتفاقات ۱۴۰۱ و وقایع اخیر خورد. 
وی افزود: برای کودک شو و خوش نمک صف طولانی وجود دارد که به عنوان تماشاچی حضور داشته باشند.  آقای بحرانی این قدر روی جناب خان انرژی می گذارد که من خجالت می کشم. چون حال جسمی ایشان هم بد شد. به خودش فشار می آورد که برنامه را زود برساند. 

مدیر شبکه نسیم با اشاره به مشکلات مالی شبکه گفت: ما قرارداد برنامه فرزاد حسنی را شب عید بستیم. ولی هفته پیش توانستیم قسط بدهیم که این ها سوله اجرا کنند. به همین خاطر برنامه‌ها با تاخیر مواجه می شوند. تاخیر به خاطر چالش مالی است. فصل دوم برمودا هم با دکور جدید ضبط می شود که هزینه میلیاردی دارد. 

از سند تحول صداوسیما یک چیز مخوفی درست کرده اند

وی در پاسخ به این سوال که هنرمندان گفته‌اند ما امکان بازگشت به تلویزیون را نداریم گفت: برخی هنرمندان درباره دوره جدید انگاره کاذبی دارند. رسانه ها این حس را به صنف تلویزیون و افکار عمومی منتقل می کنند. از سند تحول صداوسیما یک چیز مخوفی درست کرده اند. ما یک فصل و نیم خندوانه ساختیم و دورهمی را با تغییراتی که طرفین راضی بودند اجرا دادیم. آقای طهماسب از تجربه کار کردنش با تلویزیون راضی بود. 

خوشرو افزود: اگر من هم به جای دوستان بودم شاید تردید می کردم که به نمایش خانگی بروم. چون آن طرف پول متفاوت و دردسر کمتری وجود دارد. چون مخاطب کمتر است دردسر کمتر است. درباره کتاب باز ما منتظر ماندیم و طرحی داده نشده است.  حق طبیعی ماست که با تیم دیگری ادامه بدهیم. سعی می‌کنیم از ظرفیت‌های جدید استفاده کنیم. کتاب باز سه تا مجری داشت. بعید نیست در فصل بعدی مجری چهارمی بیاید. ما آماده هستیم با دوستان قدیمی هم مذاکره کنیم. آنها به دلایلی تصمیم گرفتند همکاری نکنند. 

ساخت ادامه فصل‌های برنامه‌های محبوب وموفق

وی توضیح داد: در شبکه نسیم از روزی که آمدم ساخت ادامه فصل‌های برنامه‌های محبوب وموفق در دستور کار قرار گرفت. خندوانه، دورهمی، کودک شو، شوتبال، دست‌فرمون، می‌شه که بشه، نفس و با حسین حرف بزن برنامه‌هایی بودند که ادامه پیدا کردند.  چاخان پاخان، جورچین، چهار شگفت انگیز، خوش نمک، بگو بخند، شهروند مافیا و از سرگذشت تولیدات جدید شبکه نسیم هستند.

مدیر شبکه نسیم ادامه داد: این شبکه مبتنی بر دو برند خندوانه و دورهمی بود و حامی مالی شبکه با این دو برند کارش را انجام می‌داد. وقتی این دو برند نباشند یک چالش مالی پیدا شد که با حمایت‌های سازمان از این گذرگاه عبور کردیم. امسال در فصل بهار با برنامه «مهمانی» دوران خوبی را داشتیم. برای ماه ربیع و فصل پاییز و زمستان هم برنامه‌ریزی خوبی داریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha