۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۸
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85591192
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش فشار آمریکا بر ترکیه برای توقف تبادلات بانکی با روسیه

تهران- ایرنا- یک منبع آگاه در ترکیه از افزایش فشار آمریکا بر بانک‌های ترکیه به دلیل نقل و انتقالات بانکی با روسیه خبر داد و گفت که بانک‌های این کشور به طور مداوم در حال دریافت هشدار از سوی واشنگتن هستند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این منبع آگاه در بازار مالی ترکیه ضمن اعلام این خبر به اسپوتنیک گفت که بانک‌های ترکیه به طور دائم در حال دریافت هشدارهایی در مورد ضرورت کنترل دقیق منابع پرداخت‌ نهایی هستند.

الکسی ارکوف سفیر روسیه در آنکارا نیز پیش از این در گفت‌وگو با این خبرگزاری اعلام کرده بود که مشکلات در تسویه حساب‌های بانکی میان روسیه و ترکیه همچنان ادامه داشته و مواردی مانند انسداد نقل و انتقال ها بانکی، بسته شدن حساب ها، و فروش سهام شرکت‌های دخیل در انتقال کالا به روسیه در بانک‌های ترکیه بیشتر شده است.

منبع یاد شده ترکیه‌ای در ادامه اضافه کرد: بانک‌های ما، چه دولتی و چه خصوصی، در حال حاضر و با توجه به بسته تحریم‌های اخیر علیه روسیه تحت فشار فزاینده‌ آمریکا هستند. همه منابع نقل و انتقالات از مبدا و به روسیه و حساب‌های بانکی شهروندان روس در حال بررسی است.

به گفته این منبع، هنوز مشخص نیست که وضعیت نقل و انتقالات بانکی میان دو کشور چه زمان به حالت نرمال باز می گردد. وی تاکید کرد که باید در این خصوص تصمیم های رسمی گرفته شود.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه در تاریخ ۲۰ ژوئن (۳۱ خردادماه) سال‌جاری میلادی علیه روسیه تصویب شد. براساس گزارش ها، هدف اصلی این بسته جدید بستن روزنه‌های تحریم‌های قبلی و جلوگیری از هرگونه دور زدن آنها از سوی مسکو است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha