۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۱
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85591203
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار مسجدسلیمان: توسعه متوازن بافت‌های فرسوده شهری در اولویت است

اهواز - ایرنا - فرماندار مسجدسلیمان با بیان اینکه توسعه متوازن مناطق دارای بافت‌ فرسوده در اولویت است گفت: مقاوم‌سازی و استحکام بنا به دلیل حفظ جان شهروندان، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

پیمان مولایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ناکارآمدی در بافت فرسوده در بسیاری مواقع باعث می‌شود تا بخش وسیعی از شهرها عملا در خدمات‌رسانی دچار مشکل شوند.

وی با اشاره به اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احیای مناطق دارای بافت فرسوده افزود: با این اقدام، بافت ناکارآمد و فرسوده شهر به محیط کارآمد و کاربردی تبدیل می‌شود.

فرماندار مسجدسلیمان بیان کرد: اجرای طرح بازآفرینی شهری در هفت محله شهرستان توسط سازمان برنامه و بودجه استان مصوب شده و امیدواریم با این اقدام، چهره شهر زیباتر شود.

وی تصریح کرد: هدف از این مصوبه و تعیین بسته تشویقی، افزایش کیفیت زندگی شهروندان مسجدسلیمانی ساکن در این بافت‌ها و همچنین پیشبرد اهداف قانون جهش تولید مسکن است.

مولایی با اشاره به اینکه احداث جوی و جدول، دیوار سنگی و پیاده روسازی در مرحله مناقصه برای تعیین پیمانکار است گفت: پس از اجرا این طرح‌ها، شهرداری موظف به آسفالت این مناطق خواهد بود.

بر اساس این گزارش حوزه بازآفرینی شهری خوزستان نسبت به کشور نیازمند کار و انسجام‌بخشی بیشتری است تا بتوان شاهد وضعیت مطلوبی در این خصوص بود.

استان خوزستان با نوسازی حدود ۲۰ هزار واحد فرسوده در محلات ناکارآمد، رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

اکنون طرح ۲۳۰ واحدی منبع آب اهواز با حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال پیگیری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha