۷ هزار مترمربع از بستر رودخانه‌کرج در محدوده اسلامشهر رفع تصرف شد

اسلامشهر - ایرنا - سرپرست امور منابع آب اسلامشهر از رفع تصرف هفت هزار مترمربع از بستر رودخانه‌ کرج واقع در روستای علی‌آباد طپانچه در محدوده عملکرد این شرکت خبر داد.

به گزارش ایرنا، امین زارعی روز دوشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: با همکاری گروه گشت و بازرسی و دریافت دستور قضایی توسط کارشناسان حقوقی و همکاری نیروی انتظامی هفت هزار متر مربع از حریم و بستر رودخانه کرج رفع تصرف شد.

این مسئول افزود: در راستای صیانت و حفاظت از رودخانه ها و مجاری آب های سطحی و جلوگیری از ساخت و ساز های غیر مجاز در بستر وحریم رود خانه ها، گروه گشت و بازرسی به طور مداوم در حال گشت زنی در منطقه بوده و به محض برخورد باهرگونه تخلف اقدامات لازم جهت جلوگیری و رفع تصرف صورت می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: متخلفان مطمئن باشند که با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی برخورد قاطع قانونی صورت خواهد گرفت.

انسداد ۵ حلقه چاه غیرمجاز توسط امور منابع آب اسلامشهر

سرپرست امور منابع آب اسلامشهر همچنین از انسداد پنج حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این شرکت خبر داد.

زارعی خاطرنشان کرد: با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی توسط کارشناسان حقوق پنج حلقه چاه غیرمجاز در مجموع به عمق کلی ۱۵۰ متر و دبی ۲.۵ لیتر بر ثانیه پر و مسدود شد.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیر زمینی انجام شده است، افزود: با انجام این عملیات از اضافه برداشت حدود ۴۹ هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب در سال از منابع آب زیر زمینی این امور جلوگیری خواهد شد.

زارعی یادآور شد: امور منابع آب اسلامشهر بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ، تهران - کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha