تعهد اشتغال در حوزه کشاورزی خراسان رضوی به ۱۰۰ درصد رسید

مشهد- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال در حوزه کشاورزی این استان به تعداد پنج هزار فرصت شغلی محقق شده است.

غلامرضا قنبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اشتغال در حوزه کشاورزی، اشتغال مولد و موثر محسوب می شود و خوشبختانه در این زمینه موفقیت لازم حاصل شده است.

وی ادامه داد: اعتبار کل خراسان رضوی در حوزه تسهیلات مشاغل خانگی نزدیک به ۲ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال بود که هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال آن در حوزه کشاورزی جذب شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در مجموع صدور پروانه تاسیس و بهره برداری در حوزه کشاورزی استان در یکسال اخیر ۹۵۶ پروانه با سرمایه گذاری ۵۱ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال بوده است.

قنبری تصریح کرد: در این مدت چهار هزار و ۶۳۴ نفر ایجاد اشتغال در خراسان رضوی ثبت شده است.

بیش از ۳۳۸ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی خراسان رضوی فعالیت دارند و حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی این استان هشت میلیون تن است.

همچنین ۲ میلیون و ۱۳۸ هزار هکتار عرصه مستعد کشاورزی در خراسان رضوی وجود دارد و سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین در این استان زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود که ۹۰۰ هزار هکتار از این سطح مربوط به زراعت و ۳۰۰ هزار هکتار آن باغ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha