فراجا مسئول تامین امنیت مسابقات است نه بلیت‌ فروشی/ باشگاه‌ها پای کار بیایند

تهران - ایرنا - فرمانده یگان های ویژه پاسداران فراجا با بیان اینکه یگان ویژه مسئول تامین امنیت مسابقات ورزش در کشور است نه بلیط فروشی؛ گفت: یگان ویژه ماموریت انتظام بخشی در ورزشگاه ها، لیگ برتر فوتبال و مسابقات آسیایی را بیش از ۱۵ سال است که بر عهده دارد در صورتی که طبق قوانین AFC کل انتظامات ورزشگاه‌ها، فروش و کنترل بلیط و تماشاگران، کنترل میهمانان و خبرنگاران برعهده باشگاه و کانون هواداران است.

به گزارش ایرنا از پلیس، سردار "حسن کرمی" فرمانده یگان های ویژه پاسداران فراجا با بیان اینکه باشگاه ها باید وظایف قانونی خود را برعهده بگیرند و با راه اندازی کانون هواداران، انتظام بخشی فوتبال را تامین کنند، اظهار کرد: در صورتی که باشگاه های فوتبال کانون هواداران را راه اندازی نکنند باید مسابقات بدون حضور تماشاگر برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره به تصمیم این یگان مبنی بر پایان ماموریت غیر ذاتی ماموران یگان ویژه در ورزشگاه ها، افزود: برای حفظ آبروی فوتبال ایران و کلیه مسابقات ورزشی و کمک به حفظ نمره مثبت در AFC با هزینه خودمان لباس متداول مسابقات بین المللی را برای نیروها تامین کردیم اما متاسفانه هیچ قدرشناسی توسط دست اندرکاران فوتبال و باشگاه های لیگ برتری صورت نگرفت.

فرمانده یگان های ویژه پاسداران فراجا با بیان اینکه یگان ویژه مسئول تامین امنیت مسابقات ورزشی در کشور است نه بلیط فروشی؛ بیان کرد: یگان ویژه ماموریت انتظام بخشی در ورزشگاه ها، لیگ برتر فوتبال و مسابقات آسیایی را بیش از ۱۵ سال است که بر عهده دارد در صورتی که طبق قوانین AFC کل انتظامات ورزشگاه ها، فروش و کنترل بلیط و تماشاگران، کنترل میهمانان و خبرنگاران برعهده باشگاه و کانون هواداران است و در همه این سال ها این یگان ویژه بوده که نقش باشگاه ها را ایفا کرده و هیجان جمعیت جوان و پرشور را به نحو مطلوب کنترل کرده است.

سردار کرمی با انتقاد از عملکرد باشگاه ها، اذعان کرد: تا امروز بار باشگاه ها را یگان ویژه به دوش می کشید و ما شاهد زخم زبان و ناسزاها به ماموران یگان ویژه بودیم در حالی که هیچ وظیفه قانونی در خصوص انتظام بخشی در ورزشگاه ها نداشتیم.

فرمانده پلیس ویژه کشور با اشاره به اینکه از سال گذشته حضور زنان نیز در مسابقات مصوب شد، تاکید کرد: یگان ویژه زنان نیز همپای مردان برای خدمت رسانی و انتظام بخشی و تامین امنیت وارد ورزشگاه ها شدند.

فرمانده یگان های ویژه پاسداران فراجا با بیان این مطلب که کنترل بلیط، هدایت تماشاگران، انتظام بخشی، امور رفاهی از جمله ارائه موارد بهداشتی و درمانی و هماهنگی خبرنگار و همه امورات انتظام بخشی را باید باشگاه ها عهده دار باشند، بیان کرد: متاسفانه تمام این موارد را در مسابقات، یگان ویژه انجام می داد در صورتی که وظیفه یگان ویژه در باشگاه ها فقط تامین امنیت است.

وی با اشاره به اینکه به مسئولان ذی ربط، جلسات متعدد در موضوع تقسیم وظایف انجام گرفته است، بیان کرد: باشگاه ها و فدراسیون ها باید طبق قوانین و شورای امنیت کشور وظیفه ذاتی خود را بر عهده بگیرند و ماموران یگان ویژه هم وظیفه امنیتی خود را انجام دهند.

ارشدترین مقام انتظامی در یگان ویژه در پایان با بیان اینکه با مسئولان در باشگاه ها و فدراسیون فوتبال نامه نگاری انجام شده نسبت به اینکه مسئولیت خود را برعهده بگیرند، خاطرنشان کرد: لازم است باشگاه ها، فدراسیون فوتبال و دستگاه های اجرای برای تامین امنیت ورزشگاه ها خود پای کار بیایند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha