دشمنان اسلام عامل و بهره‌بردار اصلی ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی هستند

ارومیه- ایرنا- معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان‌غربی گفت:  دشمنان اسلام و مسلمانان با جدیت تمام دنبال مباحث اختلافی بین شیعه و سنی هستند تا از این امر بهره برداری مد نظر خود را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ولی کوهی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در آستانه هفته وحدت افزود: افرادی که دنبال تفرقه افکنی بین شیعه و سنی هستند، نیتشان صدمه زدن به وحدت مسلمانان است.

وی اظهارکرد: بسیاری از کشورها به وحدت موجود در حشور ما غبطه می‌خورند که افراد و اقوام مختلف با وحدت و صمیمیت کنار هم زندگی می‌کنند.

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه جنگ امروزه، تقابل اراده هاست، گفت: در طول تاریخ این تقابل بین حق و باطل وجود داشته است اگر اراده و برنامه ریزی قوی برای ایجاد اتحاد وجود داشته باشد اتحادیه جهان اسلام به معنای واقعی شکل خواهد گرفت.

حجت الاسلام کوهی ادامه داد: اگر چه وحدت واقعی و مدنظر پیامبر اسلام شکل نگرفته اما خوشبختانه امروز ایران را نماد وحدت جهان اسلام می‌شناسند و به دنبال نگهداشت تفکر و ایدئولوژی اسلامی هستیم.

وی با اشاره به برنامه های هفته وحدت در آذربایجان غربی افزود: بیش از ۵۰ عنوان برنامه طی هفته وحدت در استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های امسال به سمت محورهای تمدن نوین اسلامی سوق یافته است، افزود: برگزاری همایش طلایه داران تقریب، محافل انس با قرآن، مدیحه خوانی اهل سنت، دیدار با خانواده‌های شهدا در ۶ شهرستان از جمله برنامه‌های هفته وحدت است.

به گزارش ایرنا، به ابتکار معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) ۱۲ ربیع الاول مصادف با سالروز میلاد حضرت پیامبر اعظم (ص) به روایت اهل سنت تا ۱۷ ربیع الاول مصادف با سالروز میلاد حضرت پیامبر اعظم (ص) به روایت اهل تشیع در تقویم ایران اسلامی هفته وحدت نامگذاری شده است و دراین هفته برنامه های مختلفی هرساله برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha