آیت‌الله علم‌الهدی: جامعةالمصطفی فرصتی برای توسعه انقلاب اسلامی است

مشهد-ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: استفاده از ظرفیت جامعه‌المصطفی نقش مهمی در اثربخشی آموزه‌های اسلامی و صدور اندیشه های انقلاب و مبانی فکری امام خمینی (ره) به سایر کشورها دارد.

به گزارش ایرنا، از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی روز دوشنبه در دیدار با رییس نمایندگی جامعة المصطفی در خراسان با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه جامعة المصطفی العالمیه اظهار کرد: این مجموعه در واقع فرصتی است که ما می‌توانیم از طریق آن اندیشه‌های انقلابی و اسلامی را در عرصه‌های بین‌المللی نشر و توسعه دهیم.

وی پیروزی و پیشرفت جبهه مقاومت و صدور مبانی انقلاب اسلامی را نیازمند یک پشتوانه فرهنگی قوی دانست و افزود: جامعة المصطفی العالمیه با انتقال اندیشه، تفکر انقلابی و نگاه ولایی به طلبه‌های خارجی این پشتوانه فرهنگی را برای ما در مناطق مختلف ایجاد می‌کند.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: فعالیت‌های گسترده‌ای که در جامعة المصطفی صورت می‌گیرد نیازمند بودجه بیشتری است که می‌تواند از سوی دولت تأمین شود تا تأثیرگذاری و فعالیت‌های این مجموعه رشد و توسعه بیشتری به خود بگیرد.

جامعة المصطفی العالمیة، نهاد علمی و بین‌المللی با هویت حوزوی است که با هدف گسترش علوم اسلامی و تربیت طلاب غیر ایرانی تشکیل شده است.

این مرکز در مشهد بیش‌ از ۲ هزار و ۵۰۰ طلبه از ۵۰ کشور جهان دارد که در رشته‌های مختلف علوم اسلامی و علوم انسانی تحصیل می‌کنند که بیشترین آنها از کشورهای آسیایی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha