دستاوردهای کنگره ۲ هزار شهید کهگیلویه وبویراحمد از خدمات عمرانی تا اجتماعی

یاسوج - ایرنا - کنگره ملی ۲ هزار شهید کهگیلویه وبویراحمد که ثمره سه سال تلاش جهادگونه و خستگی ناپذیر عاشقان جهاد و شهادت در استان بوده علاوه بر برکات معنوی و آشنایی نسل جوان با فرهنگ ناب و دوران طلایی دفاع مقدس برکات و دستاوردهای مختلف و متنوع در حوزه های فرهنگی،عمرانی و اجتماعی برای مردم این دیار به ارمغان آورد.

به گزارش ایرنا،ایجاد زیرساخت هایی برای ماندگاری افکار و اندیشه و خاطرات رزمندگان، دل نوشته های شهدا از طریق جمع آوری اسناد، تدوین و چاپ کتاب، تولید آثار هنری از ثمرات این رویداد بزرگ فرهنگی بود که می تواند منجر به تدوام فرهنگ ایثار وشهادت به ویژه نسل جوان امروز باشد.

انجام فعالیت های اجتماعی و اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم برای انجام خدماتی مانند واکسناسیون دام و خدمات بهداشتی برای اهالی مناطق عشایری و کمک به آزاد سازی زندانیان بدهکار بخش دیگری از خدمات در قالب کنگره ۲ هزار شهید استان بوده است.

تلاشگران کنگره ملی ۲ هزار شهید کهگیلویه وبویراحمد همچنین با استفاده از ظرفیت های دستگاه های اجرایی نسبت به تهیه کمک های معیشتی، وسایل سرمایشی به خانواده های نیازمند برای کمک به آسایش آنان اقدام کردند.

اقدام های حوزه فرهنگ

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت :در طول سه سال دوران برگزاری این رویداد ۱۲۴ هزار مورد از آثار شهدا و ایثارگران استان شامل دست نوشته و خاطره،جمع آوری تدوین شده است.

سردار مصطفی مثنوی اظهارکرد: انجام ۲۲ هزار مورد روایتگری خاطرات رزمنگان کهگیلویه وبویراحمد در دوران دفاع مقدس، تولید ۱۴۰ فیلم مستند از زندگی شهدا،اجرای سه و ۵۰۰ متر دیوار نگاری از اقدام های دیگری بود که منجر به جذب شمار زیادی از جوانان در برنامه های فرهنگی ویژه شهدا در استان شد.

دستاوردهای کنگره ۲ هزار شهید کهگیلویه وبویراحمد از خدمات عمرانی تا اجتماعی

مثنوی تصریح کرد: جمع آوری۲۰۰ مورد سوژه دفاع مقدس،برگزاری ۱۲ جشنواره فرهنگی،سرگذشت پژوهی یکهزار و ۵۰۰ شهید،۲۶۸ برنامه رادیویی و تلویزیونی با حضور فرماندهان دوران جنگ و ترمیم یکهزار و ۸۰۰ از تصاویر قدیمی شهدا، و تولید ۲ هزار تابلو فرش شهدا و اهدا به خانواده آنان در آیین های بازدید مسوولان تلاشی برای ماندگاری آرمان های شهدای کهگیلویه وبویراحمد بوده است.

به نظر می رسد حضور ۱۵ هزار نفر در آیین اختتامیه کنگره ملی شهدای استان که در تاریخ هجدهم شهریورماه امسال برگزار شد، شرکت ۱۴ هزار نفر در یادواره یکهزار و ۵۲۰ شهید سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد که نوزدهم شهریورماه (شب گذشته) برپا شد و همچنین استقبال ۹۰ هزار نفر شهروند کهگیلویه و بویراحمدی از مستند فصل شیدایی نتیجه تلاش های سه سال دوران برگزاری این رویداد فرهنگی بوده است.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در مجموع ۱۵۰ هزار نفر در برنامه های فرهنگی کنگره ملی ۲ هزار شهید استان شامل اجلاسیه های تخصصی و یادواره ها شرکت کردند.

دستاوردهای کنگره ۲ هزار شهید کهگیلویه وبویراحمد از خدمات عمرانی تا اجتماعی

وی تاکید کرد: ۷۲ هزار بسته فرهنگی شامل دفترچه یادداشت مزین به زیارت عاشورا،خاک تربت امام حسین (ع) خودکار وچفیه در برنامه های فرهنگی کنگره ملی شهدای استان توزیع شد.

برکات سرفصل های عمرانی و اجتماعی جهادگران

مثنوی بیان کرد: جنگل های کهگیلویه وبویراحمد هم با غرس ۳۶ هزار اصله درخت در طول سه سال با تلاش جهادگران از اقدام های کنگره ملی شهدای استان بهره مند شدند.

حالا طبیعت زیبای زاگرس که در دهه های اخیر شاهد زخم هایی از خسارت های آتش سوزی و قاچاق چوب بوده با اقدام های جهادگران شاهد مرهم های اثرگذاری بوده است.

وی عنوان کرد: همچنین در قالب رویداد بزرگ کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ هزار بسته شامل معیشتی،ورزشی، بهداشتی و نوشت افزار در نقاط مختلف استان توزیع شد.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اعزام ۳۵۰ گروه جهادی برای انجام خدمات عمرانی،آموزشی و بهداشتی و همچنین واکسناسیون ۲۵۰ هزار راس دام عشایر بخش دیگری از خدمات جهادگران سپاه و بسیج در قالب برنامه کنگره ملی شهدای استان بوده است.

از توزیع تجهیزات سرمایشی تا تامین جهیزیه

نوزدهم شهریور ماه امسال در آیینی با حضور سردار سرلشکر حسین سلامی،فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۳۷ دستگاه کولر گازی بین نیازمندان و مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح استان در این آیین گفت:به همت قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت زدایی بسیج سازندگی سپاه فتح و به مناسبت برگزاری دومین کنگره ملی سرداران، امیران و ۲هزار شهید ، این تعداد کولر گازی برای توزیع بین نیازمندان در مناطق گرمسیری به کمیته امداد استان تحویل داده شد.

سرهنگ حسن رضایی افزود: این تجهیزات سرمایشی با صرف ۵۶ میلیارد ریال اعتبار خریداری شده است.

دستاوردهای کنگره ۲ هزار شهید کهگیلویه وبویراحمد از خدمات عمرانی تا اجتماعی

وی اضافه کرد: همچنین به همین مناسبت ۲هزار سری جهیزیه بین نوعروسان کمیته امداد و نیازمندان کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد.

ارزیابی فرمانده کل سپاه از کنگره ملی شهدا در کهگیلویه و بویراحمد

سردار سرلشکر ،حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران گفت:کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد با ابتکارات،جذابیت ها وخلاقیت هایی که به لحاظ هنری و جنبه محتوایی عمیق،فرهنگی،حماسی و مذهبی داشت جزو کنگره های رده های نخست استان های سراسر کشور بوده است.

وی تاکید کرد: برگزار کنندگان این رویداد با فضا سازی معنوی بسیار ارزشمند و اجرای برنامه های جذاب و قوی آموزنده نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ جهاد و شهادت داشته اند .

پس از برگزاری موفق و باشکوه نخستین همایش سرداران، امیران، فرماندهان و هزارو ۸۸۰شهید استان کهگیلویه و بویراحمد در ۱۱ مهر ۱۳۹۵، بار دیگر این افتخار و توفیق در استان محقق شد و پس از برنامه ریزی و تدارک هایی که از سال ۱۴۰۱ کلید خورد ، مهمترین رویداد فرهنگی و معنوی در این خطه شهید پرور برگزار و این کنگره بزرگ از ۶ اردیبهشت با برگزاری اولین اجلاسیه شهدای ارتش استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر گچساران وارد فاز عملیاتی شد.

اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی استان طی سه روز( شنبه، یکشنبه و دوشنبه ۱۷ تا ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۳ ) در بخش دهکده دفاع مقدسِ پارک مهرورزی شهر یاسوج برگزار شد.

در شب اول (۱۷ شهریورماه ۱۴۰۳) این کنگره، برنامه فصل شیدایی با برنامه‌ها و کارهای هنری جدید به نمایش گذاشته شد، شب دوم (۱۸ شهریورماه ۱۴۰۳) برنامه اجلاسیه نهایی با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران، اقشار مختلف مردم و جامعه ایثارگران و خانواده شهدا، فرماندهان نظامی استانی و کشوری و مسئولان برگزار شد و شب سوم امشب (۱۹ شهریور) با اجرای مجدد برنامه‌های هنری و فرهنگی و با گرامیداشت یاد و خاطر ۱۵۲۱ شهید تیپ ۴۸ فتح استان و در قالب اجلاسیه شهدای تیپ ۴۸ فتح انجام شد.

استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲۰۰۰ شهید، ۵۳ هزار رزمنده، ۱۳ هزار جانباز، ۳۱۶ آزاده، ۶۳ شهید جاوید اثر و پنج شهیده زن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha