۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۱۲
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85592233
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر نفت : نوآوری در صنعت نفت کشور نیازمند همراهی دانش بنیان ها است

کرج - ایرنا - معاون وزیر نفت در امور مهندسی پژوهش وفناوری با اشاره به برخی حوادث در شبکه ها و تاسیسات صنعت نفت کشور اعلام کرد: برای پیشگیری از تکرار این حوادث و نوآوری در صنعت نفت نیازمند همراهی بیشتر دانش بنیان ها هستیم .

به گزارش ایرنا ، «وحید رضا زیدی فرد » روز سه شنبه در بیست و دومین کنگره ملی و بین المللی" خوردگی" (آسیب دیدگی لوله های نفتی براثر ترکیبات شیمیایی) که در سالن شهید بیات موحد پژوهشگاه مواد و انرژی ایران مستقر در مشکین دشت استان البرز برگزار شد، افزود: طی پنج سال اخیر ۴۲ حادثه مهم فرآیندی در صنعت نفت کشور داشته ایم که هشت مورد آن مربوط به پروژه های نفتی مانند آتش سوزی، نشت مواد نفتی و امثال آن بوده است.

وی تاکید کرد: صنعت نفت به واسطه حساسیت های خاص خود همراه با خطراتی مانند آتش سوزی یا ترکیدگی لوله های نفتی همراه است که برخی حوادث ممکن است کل کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی پژوهش و فناوری گفت: در سالهای اخیر ۳.۴ درصد درآمد ناخالص جهان صرف مسائل مربوط به خوردگی صنعت نفت شده است که برخی معتقدند با تمهیدات و پیش بینی روش های علمی می توان این رقم را تا ۵۰ درصد کاهش داد.

زیدی فر با بیان اینکه ما در وزارت نفت پذیرای تمام ایده ها و طرح ها در حوزه پیشگیری از حوادث خوردگی هستیم ، افزود: رویکرد ما باید نسبت به تعمیر صنایع نفتی باید تغییر کند و به روش های نوین روی بیاوریم.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی پژوهش و فناوری یادآور شد: طی ۱۲۰ سال گذشته از عمر صنعت نفت ایران هزینه های بسیار زیادی برای مقابله با خوردگی یا حوادث این صنعت پرداخت کرده ایم.

وی اضافه کرد: باید بیشتر تلاش کنیم و از روش های نوین علمی و ظرفیت شرکت های دانش بنیان و دانشگاهی بهره بگیریم تا بتوان به صورت موثر و جدی با موضوع خوردگی مقابله کرد.

به گزارش ایرنا، نفت خام علاوه بر ترکیبات هیدروکربنی می تواند حاوی ترکیباتی مانند گوگرد ، نیتروژن ، اکسیژن و فلزات باشد که سبب خوردگی لوله های نفتی می شود. میکروارگانیسم ها نیز از دیگر ناخالصی هایی هستند که میزانشان بسته به نوع نفت متفاوت است و بر روی خوردگی نفت خام اثر می گذارند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha