۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۵۰
کد خبر: 85592410
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مربی بسکتبال زنان: مشکل اصلی ملی‌پوشان ضعف در بدنسازی است

تهران- ایرنا- سرمربی تیم بسکتبال زنان گروه بهمن گفت: در مسابقات مختلف برون مرزی نتیجه نمی‌گیرم و دلیل آن بدن‌های ضعیف بازیکنان ایران است. مشکل اساسی بازیکنان بسکتبال زنان ایران بدنسازی است. وقتی بدن آماده نباشد، آسیب‌دیدگی زیاد می‌شود.

نازی طائرپور در گفت‌وگو با ایرنا درباره مسابقات لیگ برتر بسکتبال زنان، اظهار داشت: هنوز قرعه‌کشی مسابقات انجام نشده است و تعداد تیم‌هایی که اعلام آمادگی کردند هنوز مشخص نیست. در این فصل تیم مهرسان انصراف داد و ممکن است تیم‌های دیگری اعلام آمادگی کنند. هرچند دو تیم از دسته یک هم به لیگ برتر آمدند.

وی افزود: فدراسیون در این فصل اعلام کرد که باید ۱۶۰ هزار تومان ورودی بدهیم و فصل گذشته ۱۲۰ هزار تومان پرداخت می‌کردیم. همچنین فدراسیون بسکتبال عنوان کرد که اگر ۱۲ تیم در این فصل حضور داشته باشند، در ۲ گروه مسابقات برگزار می‌شود. اگر تعداد تیم ها کمتر بود، همه با هم در یک گروه به صورت رفت و برگشت بازی می‌کنیم. همچنین مرحله پلی‌آف هم برگزار خواهد شد.

سرمربی تیم بسکتبال زنان گروه بهمن عنوان کرد: در حال حاضر برای تیم گروه بهمن نیز در حال جذب بازیکن هستیم و در این فصل جذب ملی‌پوشان آزاد است و آنها می‌توانند به هر تیمی که قرارداد بهتری دارد، بروند. برخی تیم‌ها قرارداد کمتری دارند. فدراسیون سهمیه‌ای برای جذب ملی‌پوشان نگذاشته است. همچنین هر تیم می‌تواند دو لژینور جذب کند.

وی درباره تمدید قرار النی کاپوجیانی سرمربی یونانی برای ادامه فعالیت با تیم ملی بسکتبال زنان ایران، یادآور شد: حضور النی تاثیرگذار است و زیرا او تجربه بیشتری با تیم‌های بسیاری در مسابقات مختلف داشته است. وی سرمربی خوبی است و پس از پایان اردو به کشور خود بازگشته است.

طائرپور خاطرنشان کرد: وقتی بازی‌های لیگ شروع می‌شود ملی‌پوشان در تیم‌های خود تمرین می‌کنند و همواره آماده هستند. در حال حاضر آنها روی بدن‌سازی کار می‌کنند و مشکل اساسی بازیکنان بسکتبال زنان ایران بدن‌سازی است. وقتی بدن آماده نباشد، آسیب‌دیدگی زیاد می‌شود و حتما باید هرکدام بدن‌سازی خاص خود را زیر نظر مربیان مطرح داشته باشند.

وی ادامه داد: بازیکنان ایران در کاپ آسیا دیدند که چقدر بازیکنان کشورهای دیگر از نظر بدنی قوی هستند. دلیل اینکه در یک اردو چند بازیکن آسیب می‌بینند همین مشکل بدن‌سازی است. بازیکنان باید به صورت تخصصی روی بدن‌های خود کار کنند تا به آمادگی برسند. بدن هر بازیکن با دیگری فرق دارد و بدنسازی نمی تواند شامل ۱۲ نفر باشد. می‌بینید که ما در مسابقات مختلف برون مرزی نتیجه نمی‌گیریم و دلیل آن بدن‌های ضعیف بازیکنان ایران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha