خرید ۲۲ دستگاه آمبولانس با کمک یک نیکوکار

تهران- ایرنا- رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: تعداد ۲۲ دستگاه آمبولانس توسط یک خیر حوزه سلامت خریداری شده و به زودی به ناوگان کشور افزوده می‌شود.

جعفرمیعادفر روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به راه‌اندازی مجمع خیرین سلامت اظهار داشت: یک خیر سلامت در این مجمع، ۱۴۵ میلیارد تومان برای تامین آمبولانس تقبل کرد که با توجه به فرسودگی آمبولانس ها، بسیار ارزشمند است.

میعادفر نداشتن حقوق گمرگی واردات آمبولانس اورژانس را یکی دیگر از دلایل راغب شدن خیران برای مشارکت در این امر دانست.

وی به ثبت روز ملی اورژانس در تقویم رسمی کشور اشاره کرد و با بیان اینکه این اقدام سبب آگاهی و شناخت بیشتر مردم از اورژانس کشور می‌شود، افزود: امسال نخستین سالی است که ۲۶ شهریور در تقویم رسمی کشور به عنوان روز اورژانس نامگذاری شده است.

وی با اشاره به قدمت ۴۹ ساله اورژانس کشور، افزود: سازمان اورژانس کشور از سال ۸۰ به دنبال ثبت این روز در تقویم رسمی کشور بود که امسال این ثبت عملی شد.

میعادفر یکی از تاثیرات این اتفاق را شناخت و آگاهی بیشتر مردم با اورژانس دانست و گفت: سازمان اورژانس از معدود ارگان‌هایی است که خدمات عام المنفعه انجام می دهد و در قبال وظایفی که دارد هیچ گونه درآمدی از مردم دریافت نمی‌کند. با ثبت این روز در تقویم علاقه‌مندان و خیران شناخت بیشتری از اورژانس پیدا کرده و راغب کمک می‌شوند.

خرید ۲۲ دستگاه آمبولانس با کمک ۱۴۵ میلیارد تومانی یک نیکوکار

روزهای هفته اورژانس ۱۱۵ و فوریت‌های پزشکی شنبه ۲۴ شهریور ماه روز شهدا، ایثارگران و فداکاران اورژانس ۱۱۵،یکشنبه ۲۵ شهریور ماه روز اورژانس هوشمند ( آموزش، پژوهش، نوآوری ) دوشنبه ۲۶ شهریور ماه روز ملی گرامیداشت قهرمانان اورژانس، ناجیان زندگی انسان‌ها، سه شنبه ۲۷ شهریور ماه روز اورژانس و خانواده ( بزرگداشت جایگاه اعضای خانواده به عنوان قهرمانان پشت پرده در حمایت و تقویت روحیه جانفشانی کارکنان اورژانس ) چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه روز اورژانس عدالت محور ( نجات زندگی انسانها فارغ از تفاوت‌های قومی، نژادی، مذهبی و جغرافیایی ) پنجشنبه ۲۹ شهریور ماه روز اورژانس و مشارکت های مردمی ( تکریم جایگاه ارزشمند خیرین و داوطلبین در ارتقای خدمات اورژانس ۱۱۵ ) جمعه ۳۰ شهریور ماه روز اورژانس در حوادث، سوانح و بلایا تعیین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha