مقام روس: رزمایش فنلاند در مجاورت روسیه، بخشی از جنگ ترکیبی ناتو علیه مسکو است

تهران-ایرنا- معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که مسکو رزمایش نظامی فنلاند در نزدیکی مرزهای روسیه را بخشی از جنگ ترکیبی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) علیه خود می‌داند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، الکساندر گروشکو به خبرگزاری «تاس» گفت: این بخشی از برنامه جامع الحاق فنلاند به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی و در عین حال، تلاش ناتو برای به نمایش گذاشتن قدرت نفوذ خود در فدراسیون روسیه است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: این نوع از رزمایش‌ها، بخشی از جنگ ترکیبی است که علیه ما انجام می‌شود.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز پیشتر اعلام کرده بود که مسکو رزمایش‌های ناتو در فنلاند را برای بررسی خطرات احتمالی چنین رزمایشی زیر نظر می‌گیرد و آن را بخشی از جنگ ترکیبی علیه روسیه می‌داند.

وی در نشستی خبری در حاشیه مجمع اقتصادی شرق (EEF) گفته بود: بارها نسبت به خطرات به وجود آمده از زمانی که ناتو شروع به استفاده از قلمرو فنلاند کرده است، هشدار داده‌ایم. [برگزاری] هرگونه رزمایش‌ نظامی از سوی «بلوک نظامی متجاوز» در نزدیکی مرزهای روسیه به وضوح تحریک‌آمیز است.

کشورهای عضو ناتو به تازگی در نزدیکی مرزهای روسیه مجموعه‌ای از رزمایش‌ها را آغاز کردند که تا پایان فصل پاییز ادامه خواهند داشت.

این رزمایش‌های پیمان آتلانتیک شمالی مشتمل بر ۱۲ مورد است که در نزدیکی مرز شرقی روسیه برگزار می‌شوند. همچنین استونی و فنلاند و سایر کشورها برای مشارکت در این رزمایش اعلام آمادگی کرده‌اند.

پیش از این، جنگنده‌های «یوروفایتر» آلمان در فنلاند و در ۱۸۰ کیلومتری مرز با روسیه فرود و پرواز را تمرین کردند.

به گزارش ایرنا، فنلاند در دهه ۱۹۹۰ کنار گذاشتن سیاست بی طرفی خود را آغاز کرد. در سال ۲۰۱۴، فنلاند در سیاست دفاعی خود یک خط جنگ طلبانه در پیش گرفت و معاهده‌هایی را امضا کرد که اجازه ورود نیروهای ناتو را می‌داد و ده‌ها رزمایش مشترک با نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را قانونی کرد. در سال ۲۰۲۳، فنلاند با پیوستن رسمی به ناتو، این سیاست را رسمی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha