آذربایجان غربی در تعطیلات نیمه شهریور میزبان ۱.۹ میلیون گردشگر بوده است

ارومیه- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در راستای پذیرایی از گردشگران در استان گفت: در تعطیلات نیمه شهریورماه جاری به علت آب و هوای مناسب میزبان یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر گردشگر بودیم.

به گزارش ایرنا، مرتضی صفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با حضور این گردشگران، ۱۰۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی در پنج شهرستان گردشگرپذیر آذربایجان غربی پر شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در دیگر شهرستان ها نیز شاهد پر شدن بیش از ۷۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی در آذربایجان غربی بودیم.

وی اظهار کرد: با توجه به این آمار بعد از ۲ استان شمالی مازندران و گیلان، استان خراسان رضوی و همچنین آذربایجان شرقی و اردبیل، ششمین استان گردشگرپذیر کشور در این ایام بودیم که رقم بسیار مناسبی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: در این مدت، بیشترین مسافران شهرستان های ارومیه، مهاباد، ماکو، خوی و پیرانشهر را برای اقامت انتخاب کرده بودند.

صفری گفت: آذربایجان غربی پنج هزار و ۴۶۰ تخت و حدود ۲ هزار و ۳۰۰ اتاق اقامتی برای گردشگران دارد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی به علت آب و هوای مناسب در ایام نوروز و همچنین طول فصل گرم سال به ویژه ایام شهریور ماه همواره میزبان گردشگران ایرانی و خارجی بوده ولی امسال حجم گردشگران افزایش قابل توجهی داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha