واشنگتن به دنبال استقرار سامانه‌های موشکی میان برد آمریکایی در ژاپن است

تهران- ایرنا- کریستین ورموت معاون نیروی زمینی وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد که واشنگتن به دنبال استقرار سامانه‌های موشکی میان‌برد در خاک ژاپن است.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از روزنامه ژاپن تایمز، معاون نیروی زمینی وزیر دفاع آمریکا در جریان یک نشست خبری با اشاره به سفر اخیر خود به ژاپن و ملاقات با مینورو کیهارا وزیر دفاع این کشور، گفت: در جریان این دیدار تمایل واشنگتن برای استقرار سامانه‌های موشکی میان‌برد آمریکایی در خاک ژاپن را به اطلاع وزیر دفاع این کشور رساندم.

ورموت در ادامه اظهارات خود با تاکید بر اینکه در صورت موافقت دولت ژاپن، این سامانه‌ها به زودی به این کشور انتقال داده خواهند شد، گفت: واشنگتن قصد دارد در رزمایش‌هایی که با مشارکت آمریکا و ژاپن برگزار خواهد شد، از این سامانه‌های موشکی میان‌برد استفاده کند.

به نوشته روزنامه ژاپن تایمز، سامانه موشکی میان‌برد آمریکایی که به نام «تایفون» نیز شناخته می‌شود، قادر به شلیک موشک‌های کروز تاماهاوک (با کد بی‌جی‌ام-۱۰۹) با برد یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر و موشک‌های دفاع هوایی اس‌ام-۶ است.

به گزارش ایرنا، مقام‌های ارشد دفاعی کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن توافق کردند که دومین رزمایش چند بخشی ترکیبی «لبه آزادی» (Freedom Edge) را در آینده نزدیک انجام دهند.

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان پانزدهمین مذاکرات نشست سه‌جانبه دفاعی سئول، واشنگتن و توکیو (DTT) که روز سه‌شنبه در پایتخت کره جنوبی برگزار شد، توافق بر سر برگزاری دومین رزمایش لبه آزادی حاصل شده است.

بر اساس این بیانیه، چو چانگ رائه معاون سیاسی وزیر دفاع کره جنوبی، کارا ابرکرومبی معاون دستیار رئیس جمهور و هماهنگ کننده سیاست دفاعی و کنترل تسلیحات شورای امنیت ملی کاخ سفید و تارو یاماتو معاون سیاسی وزیر دفاع ژاپن که در پانزدهمین نشست سه جانبه دفاعی سئول، واشنگتن و توکیو شرکت داشتند به این نتیجه رسیدند که برگزاری اولین دور رزمایش لبه آزادی در ماه ژوئن سال جاری با تقویت همکاری بین این سه کشور به برقراری صلح و ثبات در منطقه هند و اقیانوس آرام کمک کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha