مجادله هریس و ترامپ بر سر سقط جنین در آمریکا

نیویورک – ایرنا- کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد دموکرات ها و دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوریخواهان علاوه بر اقتصاد، بر سر قانون ممنوعیت سقط جنین در آمریکا در نخستین مناظره با یکدیگر مجادله کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کامالا هریس در این مناظره درباره ممنوعیت سقط جنین در آمریکا گفت: ممنوعیت سقط جنین توهین به زنان آمریکایی است و اگر من رئیس جمهور شوم، اجازه این کار را نخواهم داد. ترامپ می‌خواهد سقط جنین را در تمام ایالت‌ها به طور کلی ممنوع کند.

هریس افزود: سه قاضی راه یافته به دیوان عالی آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ کسانی بودند که دو سال پیش موجب لغو قانون فدرال سقط جنین شدند.

معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: چندین ایالت بر اساس لغو قانون فدرال آزادی سقط جنین قواعدی تصویب کرده اند که حتی سقط جنین برای زنانی را که مورد تجاوز قرار گرفته‌اند، هم «غیرقانونی» کرده‌اند.

هریس ادامه داد: ترامپ درباره حق پایان خودخواسته بارداری دروغ می‌گوید. قضات منصوب ترامپ در دیوان عالی سیاست‌های او را اجرا کردند. آنها حتی سقط جنین را در موارد تجاوز و بارداری از عضو خانواده ممنوع می‌کنند

ترامپ نیز در پاسخ گفت که ممنوعیت ملی سقط جنین را امضا نمی‌کند.

رئیس جمهور سابق آمریکا ادامه داد: موضوع سقط جنین کشور ما را از هم گسیخته و باید برای آن قوانینی وضع شود. حرف‌های هریس درباره قصد من برای ممنوعیت کامل سقط جنین، درست نیست.

ترامپ تاکید کرد: « او دوباره سمت این موضوع رفت. این یک دروغ است. من چنین ممنوعیتی را امضا نمی‌کنم و دلیلی هم برای امضای چنین ممنوعیتی وجود ندارد زیرا ما به آنچه همه می‌خواستند، رسیده‌ایم».

رئیس جمهور سابق آمریکا در بخش دیگری از این مناظره گفت: طرح اوباماکر برای مراقبت‌های بهداشتی بد و برای آمریکایی‌ها پرهزینه بود. در صورتی که طرح مراقبت‌های بهداشتی ارزان‌تر باشد، تصور خوبی برای تغییر آن دارم.

 هریس سپس به تمسخر ترامپ و گردهمایی‌های انتخاباتی او پرداخت و از مردم دعوت کرد که در یکی از گردهمایی‌های انتخاباتی او شرکت کنند زیرا «تماشای آن واقعاً جالب است».

 معاون رئیس جمهور آمریکا گفت:« شما در جریان گردهمایی‌های او می‌بینید که درباره شخصیت‌های خیالی چون هانیبال لکتر و ....صحبت می‌کند و چیزی که مشاهده می‌کنید این است که مردم از فرط خستگی و کسالت گردهمایی او را ترک می‌کنند و تنها چیزی که درباره آن حرف نمی‌زند نیازها، آرزوها و تمایلات شما است».

 هریس تصریح کرد: مردم آمریکا به رئیس‌جمهوری نیاز دارند که آنها را در اولویت قرار دهد و خود را چنین رئیس جمهوری معرفی کرد.

 نامزد حزب دموکرات ها به  سیاستمدارانی اشاره کرد که زمانی با ترامپ همکاری داشتند اما هم‌اکنون حاضر به حمایت از ترامپ در انتخابات نشدند.

 ترامپ نیز در پاسخ به هریس گفت: «مردم به تجمعات انتخاباتی او (هریس) نمی‌روند. دلیلی وجود ندارد که بروند» و از گردهمایی‌های انتخاباتی خود به عنوان «بزرگ‌ترین و باورنکردنی‌ترین تجمعات در تاریخ سیاست» نام برد.

رئیس جمهور سابق آمریکا افزود: «اگر می‌خواهید واقعاً بدانید که رئیس‌جمهور سابق کیست و قبلاً برایتان روشن نشده است، فقط از افرادی که با او کار کرده‌اند، سوال کنید».

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha