۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۲۵
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85593362
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تحلیلگران صهیونیست: توقف جنگ غزه از سوی ارتش اسرائیل ضروری است

تهران - ایرنا - ناظران و تحلیلگران صهیونیستی تاکید کردند که این رژیم تا نابودی جنبش فلسطینی مقاومت اسلامی ( حماس) فاصله زیادی دارد و ضروری است که ارتش آن، جنگ غزه را متوقف کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ، رسانه های رژیم صهیونیستی همچنین اشاره کردند که چنانچه این رژیم از جبهه جنوبی (غزه) خارج نشود در جنوب و شمال سرزمین های اشغالی فلسطین وارد یک جنگ فرسایشی بسیار طولانی مدت خواهد شد که غیر قابل تحول خواهد بود.

«اوهاد حمو» خبرنگار امور عربی شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه سخنان «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم در مورد تصمیم کابینه [جنگ] مبنی بر انتقال مرکز ثقل حملات به جبهه شمالی با لبنان، فقط چشم پوشی از واقعیت است، تاکید کرد که رژیم اسرائیل به هدف از بین بردن حماس نزدیک نیست.

اشاره این خبرنگار به اظهارات اخیر گالانت است که ادعا کرده بود اسرائیل به تکمیل اهداف نظامی در نوار غزه نزدیک شده است و باید بر جنگ با لبنان متمرکز شود.

خبرنگار این شبکه رژیم صهیونیستی اشاره کرد که پس از ۱۱ ماه جنگ، دولت غزه که حماس آن را رهبری می کند در ماه گذشته، حقوق کارمندان خود را در نوار غزه پرداخت کرده است. همچنین اشاره کرد که همه شواهد در غزه بر حضور چندین تیپ از نیروها (رزمندگان حماس) در آنجا تاکید می کند.

او خطاب به گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: شما حماس را از بین نمی برید [نمی‌توانید].

در این پیوند، «نیر دفوری» تحلیلگر امور نظامی شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به ادامه جنگ در نوار غزه بر لزوم بسته شدن جبهه جنوبی تاکید کرد و گفت: در غیر این صورت، اسرائیل وارد یک جنگ فرسایشی بسیار طولانی در جنوب و شمال خواهد شد، دوره ای طولانی که تاب تحمل آن را نخواهد داشت.

دفوری درباره وجود معضلی که یک ماه است خیلی ها در تمام سطوح سیاسی و نظامی از آن سخن می گویند یعنی سوق دادن جنگ به سوی شمال، افزود: باید برای پایان دادن به درگیری در جنوب تلاش کنید تا به شمال نرسد و برای پایان دادن به جنگ در جنوب باید توافق مبادله اسیران بین حماس و اسرائیل حاصل شود.

این تحلیلگر مسائل نظامی بر ارتباط نزدیک جبهه شمال با جنگ غزه تاکید کرد و افزود: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله گفته است که اگر عملیات نظامی [ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه ] در جنوب متوقف نشود، بمباران، متوقف نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه به شدت آسیب دیده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است که شمار شهدای جنگ غزه تاکنون به بیش از ۴۰ هزار نفر و شمار مجروحان نیز به بیش از ۹۴ هزار نفر افزایش یافته است.

رژیم اسرائیل در عین حال اعتراف کرده که پس از حدود ۱۱ ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسرای اسرائیلی از نوار غزه برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha