۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۰۲
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85593459
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ابزار تمایل ارمنستان نسبت به عادی‌سازی روابط با ترکیه

تهران- ایرنا- «روبن روبینیان» نایب رئیس پارلمان ارمنستان در مجمع بین‌المللی گفت‌وگوی ایروان ۲۰۲۴ گفت که چنانچه ترکیه اراده سیاسی نشان دهد، از همین فردا می توانیم روابط را عادی سازی کنیم.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه خبری نیوز ارمنیا، روبینیان افزود: این تصور نادرست وجود دارد که گذشته متلاطم تاریخی دلیل نبود روابط دیپلماتیک میان ارمنستان و ترکیه است.

وی در ادامه اظهاراتش در این مجمع اضافه کرد: اما در واقع، برای همه دولت های ارمنستان، تاریخ بنیان راهبرد عادی سازی روابط نبوده است.

روبینیان تاکید کرد: ارمنستان همیشه آماده عادی سازی روابط و بازگشایی مرزها [با ترکیه] بوده است. ما هم اکنون آماده ایم. اگر ترکیه اراده سیاسی نشان دهند، فردا می توانیم به طور کامل روابط را عادی سازی کنیم.

این مقام دولت ایروان سپس ادامه داد: از نقطه نظر ارتباطات، قفقاز جنوبی به خاطر مرزهای بسته اش شناخته شده است و این وضعیت در مورد ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، ترکیه و غیره صدق می کند. من معتقدم در حال حاضر ما یک فرصت تاریخی داریم تا قفقاز جنوبی را از یک بن بست به یک چهارراه صلح تبدیل کنیم. موضع ما این است که ارتباطات نباید اسیر رقابت ژئوپلیتیکی شود، بلکه باید به راهی برای تغییر پویایی منفی و برقراری صلح و همکاری تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، مجمع بین المللی گفت‎وگوی ایروان از روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور در این شهر آغاز و تا امروز ۲۱ شهریور ادامه دارد. محورهای اصلی این مجمع، نظم جهانی در حال ظهور، گذار به سمت انرژی سبز، ارتباطات، جوامع دیجیتال و آینده کار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha