۱۱ هزار و ۳۵۷ نفر با احداث آب شیرین کن «حمیران» بندرلنگه از نعمت آب پایدار بهره‌مند شدند
عکس تزئینی است

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از بهره‌برداری و وارد مدار شدن آب آشامیدنی، آب شیرین کن مجتمع حمیران شهرستان بندر لنگه و بهره مندی ۱۱ هزار و ۳۵۷ نفر از نعمت آب پایدار خبر داد.

عبدالحمید حمزه پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه شهرستان بندر لنگه به دلیل همجواری با دریا از فرصت شیرین سازی به خوبی بهره برده است، افزود: با بهره‌برداری از آب شیرین کن حمیران ظرفیت جدید شیرین سازی آب در این شهرستان افزایش و ۹ روستا با جمعیت بالغ بر ۱۱ هزار و ۳۵۷ نفر از آن بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به حمایت‌های استاندار هرمزگان از اجرا و تکمیل پروژه‌های آبرسانی و به سرانجام رسیدن پروژه‌های بر زمین مانده، تصریح کرد: تکمیل آب شیرین کن حمیران نیز یکی از این پروژه‌هاست که استاندار هرمزگان و نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی برای تکمیل آن پیگیری‌های مجدانه‌ای داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، ظرفیت تولید این آب شیرین کن را یک هزار و ۶۰۰ متر مکعب در شبانه روز عنوان کرد و افزود: ارزش این پروژه ۹۶۰ میلیارد ریال است که توسط بخش خصوصی احداث شد.

حمزه پور با بیان اینکه برای اجرای خط انتقال و اصلاح شبکه برق، ۱۸۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات بخش دولتی هزینه شده است، بیان کرد: با هدف بهره‌مندی روستاهای تحت پوشش مجتمع حمیران، یک و نیم کیلومتر خط انتقال و ۱۱ کیلومتر اصلاح شبکه برق فشار متوسط نیز اجرا شد.

شهرستان بندرلنگه با ۱۵۹ هزار نفر جمعیت در غرب هرمزگان واقع شده و تا مرکز بندرعباس ۲۴۰ کیلومتر فاصله دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha