المپیاد باید از جنبه دانشجویی خارج و بر اساس نیازهای کشور باشد

تهران - ایرنا - معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: المپیاد صرفا باید از جنبه دانشجویی خارج و وارد عرصه سلامت و بر اساس نیازهای کشور باشد، امسال بحث کارآفرینی و هوش مصنوعی به بخش‌های المپیاد اضافه شد و بسیاری از محصولات هوش مصنوعی وارد تجاری سازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، ابوالفضل باقری فرد روز چهارشنبه در اختتامیه شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی که در مرکز همایش های رازی برگزار شد، اظهارداشت: خروجی المپیاد ما باید مشکلی از جامعه سلامت را حل کند، متاسفانه برخی از طرحهای ما که در المپیاد برگزیده شدند در خارج از کشور اجرایی می شود در حالیکه باید از آنها حمایت کنیم و سازماندهی شوند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به دامنه استفاده از تسهیلات استعدادهای درخشان، گفت: سعی کردیم در قوانین و آیین نامه های استعدادهای درخشان دامنه استفاده از تسهیلات را افزایش داده تا به ماندگاری دانشجویان در کشور کمک شود.

سلامت محور اساسی جامعه است

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه سلامت محور اساسی جامعه است، گفت: باید شرایط تسهیلات و اقدامات حمایتی را برای دانشجویان نخبه علوم پزشکی در کشور بیشتر فراهم کنیم.

علیرضا مرندی اظهارداشت: دانشجویان علوم پزشکی آینده سازان کشور هستند، درخشش شما باعث ارایه خدمات بهداشتی و درمانی بیشتر به مردم می شود، زیرا سلامت برخورداری از حداکثر بهترزیستن و سلامت جسمی، روانی ، اجتماعی و معنوی است.

وی با تاکید بر تلاش بیشتر برای ارتقای سلامت، تصریح کرد: باید از ناتوانی مردم با ارایه خدمات بهتر و بیشتر به خصوص در مناطق محروم از لحاظ جسمی و روانی جلوگیری شود و عدالت در سلامت اجرایی شود.

مرندی با اشاره به ضرورت آموزش مردم، افزود: جامعه پزشکی باید در حوزه ارتقای سلامت بیشتر با اولویت پیشگیری وارد شوند زیرا ۸۵ درصد مشکلات مردم به علت شیوع بیماریهای غیرواگیر است.

وی اظهار داشت: باید بیماریهای روان را به رسمیت بشناسیم، زیرا بر سلامت جامعه تأثیر فراوانی دارد و امیدواریم وزارت بهداشت دولت چهاردهم در ارتقای خدمات بهداشت و درمان کوشا باشد.

باقری فرد با اشاره به رقابت ۶ هزار دانشجوی علوم پزشکی از ۶۴ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور ،گفت: در ادوار المپیاد صرفا کسانی که مدال طلا داشتند می توانستند به صورت مستیم در دوره دستیاری شرکت کنند اما امسال مدال آوران نقره را نیز به آن اضافه کردیم.

وی افزود: چتر استفاده از تسهیلات استعداد درخشان را نیز سعی کردیم گسترده تر کنیم و برای اجرای طرح های دانشجویان اعتبار خواهیم داد و از سال گذشته حیطه کارآفرینی و استفاده از هوش مصنوعی در علوم پزشکی به سرفصل های المپیاد اضافه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha