کنگره بین‌المللی علی بن محمد باقر(ع) در کاشان برگزار می‌شود

کاشان_ ایرنا _ اختتامیه کمیته علمی کنگره بین‌المللی حضرت علی بن محمد باقر(ع)، ۲۸ و ۲۹ شهریور امسال در کاشان و مشهد اردهال برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، دبیر ستاد برگزاری کنگره بین‌المللی حضرت علی بن محمد (ع) روز چهارشنبه در نشستی خبری در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان گفت: بخش علمی کنگره در کاشان برگزار می‌شود اما هنوز کارهای بعضی از کمیته‌های آن تکمیل نشده است و به همین دلیل مراسم اختتامیه نهایی تا تکمیل اقدامات تمام کمیته‌ها برگزار نخواهد شد.

حمیدرضا مقدم‌فر خاطرنشان کرد: نخستین کنگره ۲۰ سال قبل در آستان مقدس آن حضرت در مشهد اردهال، دومین نشست در کشور عراق و سومین آن در آستان مقدس رضوی در مشهد برگزار شد و هفته آینده مصادف با روزهای ۲۸ و ۲۹ شهریور، چهارمین رویداد در کاشان و مشهد اردهال برگزار می‌شود.

کنگره بین‌المللی حضرت علی بن امام محمد باقر(ع) در کاشان برگزار می‌شود

مقدم فر گفت: کمیته علمی و پژوهشی کنگره بین‌المللی حضرت علی بن امام محمد باقر(ع) از ۲ سال قبل ایجاد شد و دانشگاه‌های مختلف از جمله از کشورهای عراق، لبنان و سوریه با این کمیته همکاری دارند.

وی افزود: در پی فراخوان اعلام شده، حدود ۱۲۰ مقاله علمی به دبیرخانه کنگره رسیده که برخی از آنها برگزیده شده است و در قالب کتاب منتشر خواهد شد.

دبیر ستاد برگزاری این کنگره بیان کرد: روز ۲۸ شهریور جلسه علمی در دانشگاه آزاد کاشان و روز ۲۹ شهریور جلسه عمومی آن در آستان مقدس آن حضرت در مشهد اردهال برپا می‌شود.

مقدم‌فر، هدف از برگزاری این رویداد را معرفی و تبیین شخصیت متعالی این امامزاده واجب‌التعظیم توصیف کرد و افزود: آن حضرت فرزند امام معصوم(ع) است و سه سال در منطقه کاشان حضور داشت.

به گزارش ایرنا، حضرت سلطان علی بن محمدباقر(ع) برادر حضرت امام صادق(ع) در سال ۱۱۳ هجری قمری به دعوت اهالی «فین» کاشان از طرف پدر بزرگوارش برای ترویج دین اسلام به ‌ایران ماموریت یافت که پس از سه ‌سال مجاهدت، سرانجام در جنگی نابرابر به همراه جمعی از یارانش در ۲۷ جمادی‌الثانی سال ۱۱۶ هجری قمری، حدود ۵۵ سال پس از واقعه کربلا، در اردهال کاشان به شهادت رسید.

مشهد اردهال در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی کاشان و در ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha