۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۴۱
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85593601
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ درصد چاپخانه‌های زنجان غیر فعال است

زنجان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان از وجود ۱۲۱ واحد صنعت چاپ در این استان خبر داد و گفت: در زمان حاضر از این تعداد، ۹۰ واحد در حال فعالیت است.

اصغر حاج علی اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در استان زنجان ۴۳ واحد چاپ افست، ‌۱۱ واحد چاپ سیلک، ‌۴۸ واحد چاپ دیجیتال، ۶ واحد چاپ بنر، هفت واحد لیتوگرافی و ۶ واحد صحافی ثبت شده است.

وی استهلاک دستگاهها و بروزرسانی نشدن آنها را از جمله چالش های حوزه صنعت چاپ در استان برشمرد و اظهار داشت: گرانی مواد اولیه و خدمات چاپ هم باعث کم شدن تقاضا یا دست کم تعدیل حجم کار از سوی سفارش دهندگان شده است.

حاج علی اکبری اظهار داشت: توسعه صنایع بسته بندی و هنر آن در استان به عنوان موضوعی موثر در بازار می تواند در رونق چاپخانه های استان تاثیر خوبی داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد زنجان به دیدار خود با پیشکسوتان صنعت چاپ استان اشاره کرد و گفت: به مناسبت روز صنعت چاپ با حضور در منزل آقای صمد قلعه ای صاحب امتیاز چاپخانه سپهر زنجان، یکی از اولین چاپخانه های استان و احمد بصیر مدیر چاپخانه شاهین نو یکی از چاپخانه داران با سابقه استان دیدار و با این عزیزان و فعالان پیشکسوت صنعت چاپ استان گفت و گو کردیم.

حاج علی اکبری با بیان اینکه حمایت از صنعت چاپ، یکی از عرصه های حمایت از توسعه فرهنگی است، افزود: چاپ به عنوان صنعتی که هم در فضای صنایع و هم در حوزه محصولات و خدمات نقش‌های قابل توجهی دارد، تنها به عنوان یک صنعت مطرح نیست بلکه به عنوان یک فراصنعت مطرح است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha