برای ماندگاری نخبگان باید از حداکثر توانایی آنها استفاده شود

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه زنگ خطر مهاجرت پنهان به صدا در آمده است، گفت: مهاجرت پنهان آن است که نتوانیم از استعدادهای نخبگان بهره‌وری درست داشته باشیم در حالیکه باید برای ماندگاری نخبگان از حداکثر توانایی آنها استفاده شود.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، محمدرضا ظفرقندی روز چهارشنبه در اختتامیه شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی که در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد، افزود: دانشجویان برجسته علوم پزشکی باید در بخش درمان کشور به مرز علمی دانش‌های دنیا دست یابند.

وی با بیان اینکه در تمامی زمینه‌ها دست کمک به سمت دانشجویان دراز می‌کنم، گفت: نیازمند همت دانشجویان علوم پزشکی در تمامی ابعاد به خصوص حوزه پیشگیری هستیم تا مردم از علم آنها بهره‌مند شود.

وزیر بهداشت همچنین بر آسیب شناسی سلامت و ارائه راهکار آن از سوی نخبگان پزشکی تاکید کرد و گفت: تولید علم در دانشگاهها باید بر اساس نیازسنجی جامعه باشد و اینکه چقدر مشکلات را حل و نیاز مردم را برطرف می‌کند.

ظفرقندی اضافه کرد: اولویت ما باید شناسایی نیازها بهداشتی و سلامت جامعه باشد تا بر اساس آن تدابیری لازم در حوزه تولید دارو و برنامه ریزی سلامت تدوین و تولید شود.

وی حفظ نخبگان را نیز یک اولویت و نیاز برای تمامی کشور دانست و گفت: هنر یک کشور آن است که از نخبگانش حداکثر استفاده را برده و بهترین امکان و شرایط را برای فعالیت وی آماده کند که این موارد مهمترین راهکار ماندگاری نخبگان است.

ظفرقندی خطاب به نخبگان نیز گفت: باید برای مردم کشور خود تعصب داشته باشیم و چنانچه یک گام به جلو برداریم به طور حتم مسائل کشورمان حل و درست خواهد شد.

وزیر بهداشت همچنین بر ضرورت هدایت مقالات کاربردی و پژوهش ها با درد، دغدغه و نیاز تاکید کرد و گفت: سالانه ۲۰ هزار نفر به خصوص افراد نخبه در جاده ها کشته می‌شود باید کار پژوهشی و علمی انجام داد تا از میزان مرگ و میر آنها جلوگیری کنیم.

ظفرقندی همچنین در حاشیه مراسم در جمع خبرنگاران گفت: افزایش ظرفیت پزشکی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است و مهم این بوده که فارغ التحصیلان برای مناطق محروم استفاده شود.

وی افزود: برای افزایش ظرفیت پزشکی پیوست های دوگانه، تامین بودجه برای آموزش و تامین استاد و نیروی انسانی برای آموزش دانشجویان باید در نظر گرفته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha