۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۲۹
کد خبر: 85593612
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

محدود شدن توان ارتش بریتانیا در پی آموزش نیروهای اوکراینی

تهران- ایرنا- اداره حسابرسی ملی بریتانیا در گزارشی اعلام کرد عملیات اینترفلکس که با ابتکار انگلیس و با هدف آموزش نیروهای مسلح اوکراین در حال انجام است، توان ارتش سلطنتی این کشور را کاهش داده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبکه خبری اسکای، اداره حسابرسی ملی بریتانیا (NAO) در گزارشی آورده که وزارت دفاع این کشور تائید کرده است که آموزش سربازان اوکراینی در قالب عملیات اینترفلکس که از ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد ۱۴۰۱) آغاز شد، توانایی‌های ارتش بریتانیا را برای آموزش نیروهای خود محدود کرده است.

این نهاد پارلمانی در گزارش خود خاطرنشان کرده است که در نتیجه حمایت از سربازان اوکراینی، واحدهای ارتش بریتانیا که برای مناطق آموزشی در سال ۲۰۲۳ شرکت کرده بودند، هشت برابر بیشتر از سال ۲۰۱۹ رد شدند.

گفته می شود عملیات اینترفورج به عنوان یکی دیگر از عملیات های حمایتی برای آموزش تفنگداران دریایی اوکراین قرار است در سال جاری به هلند منتقل شود، زیرا استفاده از امکانات آموزشی در بریتانیا تهدیدی برای نیازهای آموزشی نیروی دریایی سلطنتی شناخته شده است.

در ادامه گزارش اداره حسابرسی ملی بریتانیا همچنین آمده است که با وجود شرایط محدود کننده آموزش نیروهای کی‌یف، برخی از اوکراینی‌ها از عملیات اینترفلکس به دلیل عدم آموزش در مورد مقابله و استفاده از پهپاد به دلیل محدودیت های نظامی و هوانوردی بریتانیا انتقاد کرده اند.

سخنگوی وزارت دفاع بریتانیا در واکنش به این انتقادها اعلام کرد: «ما از گزارش اداره حسابرسی ملی استقبال می‌کنیم که نشان می دهد نیروهای اوکراینی به لطف آموزش بریتانیا، آمادگی بهتری برای دفاع از کشورشان در برابر تهاجم غیرقانونی روسیه دارند».

براساس اعلام این وزارتخانه، از زمان آغاز جنگ در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) بیش از ۴۵ هزار سرباز اوکراینی در بریتانیا آموزش دیده اند.

این نهاد همچنین اضافه کرده است که ۸۹ درصد از نیروهای اوکراینی که به تازگی در این کشور آموزش دیده اند، به وزارت دفاع اعلام کرده اند که آنها برای میدان جنگ آماده هستند.

گرت دیویس رئیس اداره حسابرسی ملی در همین زمینه گفت: «از آنجاکه وزارت دفاع در حمایت از اوکراین برنامه دارد، باید به تعادل منافع استراتژیک بریتانیا با حفظ توانایی های نظامی خود ادامه دهد. این شامل اطمینان از وجود تجهیزات مناسب و تدارکات آموزشی کافی برای نیروهای بریتانیا است».

براساس آمار موجود، بریتانیا از فوریه ۲۰۲۲ (زمان آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین) ۱۷۱.۵ میلیون پوند تجهیزات از انبارهای خود به اوکراین اهدا کرده و دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون پوند هم برای تهیه تجهیزات جدید برای کی‌یف هزینه کرده است.

همزمان وزارت دفاع به اداره حسابرسی ملی اعلام کرده است که هزینه تکمیل ذخایر بریتانیا بسیار بیشتر از ارزش تجهیزات اهدایی به اوکراین بوده و این وزارتخانه تخمین زده است که تا سال ۲۰۳۰ تا ۲۰۳۱، دو میلیارد و ۷۱۰ میلیون پوند برای جبران این وضعیت هزینه خواهد کرد.

اسکای نیوز در ادامه تاکید کرده است که انتشار گزارش NAO پس از آن صورت می گیرد که جان هیلی وزیر دفاع هفته گذشته اعلام کرد عملیات اینترفلکس در طول سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، عملیات اینترفلکس در انگلیس که با مشارکت نیروهای ۱۲ کشور با هدف آموزش نیروهای اوکراینی ترتیب یافته، با ابتکار بریتانیا و حمایت نیوزلند، استرالیا، کانادا، نروژ، دانمارک، فنلاند، سوئد، هلند، استونی، لتونی و لیتوانی در حال انجام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha