۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85593704
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انتقاد رسانه صهیونیستی از منع حضور خبرنگاران در نوار غزه

تهران-ایرنا- یک روزنامه چپ‌گرای رژیم صهیونیستی با اشاره به منع حضور خبرنگاران خارجی در نوار غزه، این سئوال را مطرح کرد که هدف کابینه راست‌گرای حاکم از این اقدام چیست؟

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی با عنوان «چرا اسرائیل از ورود خبرنگاران خارجی به غزه می ترسد؟»، نوشت: اسرائیل چه چیزی را می خواهد پنهان کند؟

این رسانه با اشاره به اینکه پس از گذشت بیش از ۱۱ ماه از جنگ، دیگر بهانه ای برای جلوگیری از حضور خبرنگاران خارجی در غزه وجود ندارد، افزود: از زمان اشغال رفح، دسترسی خبرنگاران به نوار غزه، سخت تر از گذشته شده است.

این روزنامه وابسته به گروه های چپ مخالف کابینه «بنیامین نتانیاهو» ادامه داد: منع حضور خبرنگاران خارجی در نوار غزه، مانع دسترسی آزاد اسرائیلی ها و تمام مردم جهان به اطلاعات و انتشار گزارش های مستقل درباره وضعیت این منطقه شده است.

هاآرتص، جلوگیری از انتشار صحنه های دلخراش جنگ در غزه را یکی از اهداف منع حضور خبرنگاران خارجی در این منطقه اعلام و اضافه کرد: براساس گزارش کمیته حفاظت از روزنامه نگاران، ۱۱۱ نفر از خبرنگاران فلسطینی در جنگ کشته شده اند که عدم حضور آنها، ضرورت حضور خبرنگاران خارجی را بیشتر می کند.

این رسانه صهیونیستی نوشت: ارتش اسرائیل نباید تعیین کننده نحوه پوشش اخبار غزه و ارائه دهنده مجوز خبرنگاری در این منطقه باشد.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳(۱۵ مهر ۱۴۰۲) که جنگ علیه غزه را آغاز کرد، فقط به خبرنگاران وابسته به خود اجازه ورود به غزه را داده است که اقدامی غیرحرفه ای محسوب می شود.

براساس آموخته های گفتمان «روزنامه نگاری صلح»، حضور خبرنگاران وابسته به ارتش در صحنه های جنگ، فقط منجر به انتشار گزارش های یکطرفه به نفع جنگ طلبان و نظامیان می شود و هرگز انعکاس دهنده واقعیات جنگ نخواهد بود.

این اولین بار نیست که رژیم اشغالگر، خبرنگاران خارجی را در سرزمین های اشغالی محدود می کند و از معدود رژیم هایی در جهان است که نظامیان آن، در روز روشن و جلوی دوربین ها، خبرنگاران خارجی را هدف قرار می دهد، شهیده «شیرین ابوعاقله» خبرنگار الجزیره از مصادیق آن است.

کارشناسان معتقدند باتوجه به دستور دادستان دیوان کیفری بین المللی در لاهه برای بررسی جنایات نتانیاهو و فرماندهان جنگ علیه غزه، هدف تل آویو از محدود کردن خبرنگاران، جلوگیری از محکومیت بیشتر آن در مجامع قضائی بین المللی و البته دادگاه افکار عمومی جهانی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha