قفل بر سرحساب های راه وشهرسازی کهگیلویه وبویراحمد ومعطلی پیمانکاران +فیلم

یاسوج- ایرنا- بلوکه بودن حساب راه و شهرسازی جمعی از پیمانکاران طلبکار از این دستگاه اجرایی را ظهر امروز به جلو این اداره کل کشاند تا پس از یک سال و نیم معطلی چاره ای برای رفع مشکلشان پیدا کنند.

به گزارش ایرنا، به دلیل بسته شدن اکثر حساب‌های اداره‌کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، نه‌تنها مطالبات پیمانکاران به تعویق افتاده، بلکه بسیاری از پروژه‌ها نیز تا مرز تعطیلی پیش رفته‌اند.

کهگیلویه و بویراحمد که قدمت تاریخی چندانی از نظر توسعه شهری ندارد، به دلیل بافت توپوگرافی خاص خود نیازمند انجام پروژه‌های راه بیش از استان‌های دیگر است.

به‌طور کلی یکی از اولویت‌های این استان، توسعه عمرانی است که بار اصلی آن بر دوش اداره‌کل راه و شهرسازی است.

طبق بررسی های انجام شده، از حدود یک سال و نیم پیش حساب‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان مسدود شده‌اند. با این‌حال وزارت نفت در پی آن است مبلغی به صورت اهدایی به حساب راه و شهرسازی واریز کند.

با وجود این‌که بارها وزارت نفت درخواست معرفی شماره حساب کرده، اما پاسخ درستی از سوی استان دریافت نکرده است.

مهدی عدالت خواه یکی از پیمانکاران کهگیلویه و بویراحمد که پروژه های بزرگی را در دست اجرا دارد، گفت: ما پیمانکاران راه و شهرسازی هستیم و حدود یک سال و نیم است که حساب های راه و شهرسازی قفل است، چون شکایت بر روی حساب ها قرار دارد و بسته شده اند.

وی تاکید کرد: ذی حساب این اداره کل از پرداخت مطالبات ما اجتناب می کند و کارش قفل کردن پروژه ها و حساب هاست.

این پیمانکار اضافه کرد: ۲۰ سال است که در این استان پروژه کار می کنم اما اینگونه بدرفتاری انگیزه کار را از ما پیمانکاران می گیرد.

وی تصریح کرد: سه ماه است که وزارت نفت قرار است پولی را به عنوان اهدایی به اداره کل راه و شهرسازی بدهد اما با وجود این‌که بارها وزارت نفت درخواست معرفی شماره حساب کرده، اما پاسخ درستی از سوی استان دریافت نکرده است و حساب های این اداره کل بسته است.

این پیمانکار گفت: مکاتباتی با وزارت نفت شده که این پول را به حساب سپرده انتقال دهند اما این کار هم انجام نشده است.

عدالت خواه ابراز کرد: حدود ۷۰۰ میلیارد ریال مطالبات دارد و حدود ۶ ماه پول دریافت نکرده و به ستوه آمده است.

یکی دیگر از پیمانکاران استان گفت: با توجه به اینکه پیمانکار در این شرایط اقتصادی و تورم سرسام‌آور و شاخصهای تعدیل در حال کار کردن است و صورت وضعیت پیمانکار به طور کامل طی می شود اداره کل راه و شهرسازی به یک ذی حساب کار راه انداز نیاز دارد.

مولایی بیان کرد: ذی حساب وظیفه اش پرداخت است اما از این کار امتناع می کند و انگیزه و توان پیمانکار را می گیرد.

یکی دیگر از پیمانکاران تاکید کرد: مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد باید پاسخ بدهد چرا به ذی حساب در این برهه زمانی که تنها هشت روز به پایان سال مالی مانده و وقتی برای جذب اعتبارات نمانده مرخصی می دهد.

دیده ور عنوان کرد: تمام حساب های راه و شهرسازی بسته است اما باید یک کمیته تعاملی با حضور مسئولان تشکیل می شد و برای این مهم چاره ای اساسی اندیشیده می شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پول در حساب راه و شهرسازی وجود دارد اما ذی حساب در پرداخت وسواس دارد و پرداخت به کندی صورت می گیرد.

محمد راستا تاکید کرد: حدود ۲ هزار میلیارد ریال اسناد خزانه سند صادر شده است اما پروسه امضا و پرداخت توسط ذی حساب طولانی است.

وی ابراز کرد: سندها به موقع صادر می شود اما همه روی میز ذی حساب باقی مانده اند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ما وظیفه مان فقط نظارت است و اگر ذی حساب خلافی داشته باشد ورود می کنیم.

طاهر شریف پور عنوان کرد: هم اینک معاون ذی حساب در این مدت مرخصی کارهای ذی حساب را انجام می دهد و هیچ گونه کم کاری نشده است.

وی ادامه داد: اینکه حساب راه و شهرسازی بسته است متوجه خود همان دستگاه است و تاکنون تخلفی از ذی حساب این اداره کل دریافت نکرده ایم.

به گزار ایرنا، روشن است پیمانکاران در صورتی که مطالباتشان را دریافت نکنند، دست از کار بکشند. پروژه‌ها تعطیل شوند و در نتیجه توسعه عمرانی استان متوقف شود.

همین حالا نیز بسیاری از پیمانکاران این اداره‌کل در تدارک رفتارهای اعتراضی برای دریافت مطاباتشان هستند. اما گویا گوش شنوایی در راه و شهرسازی استان وجود ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha