راز درخشش اندونزی مقابل استرالیا و عربستان؛ تیم ۷۲ ملت با ۱۰ لژیونرِ ثابت

تهران-ایرنا- تیم ملی اندونزی با اتکا به لژیونرها و بازیکنان دورگه‌ای که در اختیار دارد، در مقدماتی جام جهانی درخشان ظاهر شده و توانسته عربستان و استرالیا را متوقف کند.

به گزارش ایرنا، کمتر کسی تصور می‌کرد تیم ملی فوتبال اندونزی بتواند در مرحله نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا درخشان ظاهر شود و رقیبی قدرتمند برای مدعیان قدیمی قاره کهن باشد. اندونزی در بازی نخست خود به مصاف عربستان سعودی رفت و توانست میزبان خود را با یک کادرفنی مشهور و بازیکنانی که اغلب در چهار باشگاه مدعی الهلال، النصر، الاهلی و الاتحاد عضویت دارند، با نتیجه یک بر یک متوقف کند. نتیجه‌ای فوق‌العاده برای تیمی که خیلی‌ها فکر می‌کردند، زنگ تفریح گروه خواهد بود.

راز درخشش اندونزی مقابل استرالیا و عربستان؛ تیم ۷۲ ملت با ۱۰ لژیونرِ ثابت

در بازی دوم، اندونزی میزبان استرالیا بود و این حریف قدرتمند را نیز با تساوی بدون گل بدرقه کرد. در این دیدار البته اندونزی می‌توانست به برتری برسد، اما بازیکنان این تیم قدر موقعیت‌های خود را ندانستند و در نهایت به تساوی تن دادند. حالا اندونزی با کسب ۲ امتیاز از ۲ بازی سخت، امیدوار است در ادامه اولین پیروزی را دشت کند و بخت خود را برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ بالا ببرد.

اما راز درخشش اندونزی در مرحله مقدماتی جام جهانی چیست؟ با نگاهی به ترکیب اصلی اندونزی می‌توان به پاسخ این سوال رسید. تیم ملی فوتبال اندونزی شین تائه یونگ را روی نیمکت خود دارد. سرمربی سابق تیم ملی کره‌جنوبی که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ هدایت ببرهای آسیا را بر عهده داشت و پیشتر هم روی نیمکت سئونگنام در کی‌لیگ می‌نشست. این مربی ۵۳ ساله که سابقه مربیگری در تیم‌های جوانان و زیر ۲۳ سال اندونزی را نیز در کارنامه دارد، توانسته نسلی موفق بسازد. نسلی که خیلی از بازیکنان آن در اروپا مشغول فعالیت هستند.

راز درخشش اندونزی مقابل استرالیا و عربستان؛ تیم ۷۲ ملت با ۱۰ لژیونرِ ثابت

در ترکیب اصلی تیم ملی اندونزی برای بازی با استرالیا نام ۱۰ لژیونر به چشم می‌خورد. بازیکنانی که اغلب در اروپا و بخصوص هلند متولد شده و پدر یا مادرشان اهل اندونزی است. مارتین پائس، دروازه‌بان ۲۶ ساله تیم ملی اندونزی است که برای دالاس در ام ال اس توپ می‌زند. ساندی والش مدافعی ۲۹ ساله است که با توجه به عضویت در میشلن - لیگ برتر بلژیک- یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی اندونزی محسوب می‌شود.

کالوین وردونک، دفاع چپ ۲۷ ساله اندونزی عضوی ثابت از ان ای سی نایمخن در لیگ برتر هلند است و در ترکیب تیم سابق علیرضا جهانبخش مهره‌ای کلیدی محسوب می‌شود. جی ایدزیس ۲۴ ساله سرشناس‌ترین بازیکن تیم ملی اندونزی است که سال قبل ۲۹ بار در سری ب برای ونتزیا به میدان رفت و همراه این تیم به اسکودتو صعود کرد. ایدزیس این فصل هم ۳ بار برای ونتزیا در سری آ بازی کرده است.

ناتان رومئو، هافبک ۲۲ ساله سوانسی در چمپیونشیپ انگلیس است که در ترکیب ثابت تیم ملی اندونزی حضور دارد. جاستین هوبنر ۲۰ ساله نیز در لیگ برتر انگلیس توپ می‌زند و عضو باشگاه مشهور ولورهمپتون است. ایوار جنر، هافبک ۲۰ ساله تیم ملی اندونزی نیز برای اوترخت در اردی‌ویزه به میدان می‌رود و تلاش می‌کند به ترکیب ثابت این تیم برسد.

ماریا اوراتمانگون یک وینگر ۲۶ ساله و سرعتی است که فصل قبل عضو فورتاناسیتارد در لیگ برتر هلند بود و برای سال جدید نیز به دندر در لیگ بلژیک منتقل شده است. مارسلینیو فیلیپوس دیگر بازیکن جوان تیم ملی اندونزی محسوب می‌شود که استعدادی بزرگ برای آکسفوردیونایتد در چمپیونشیپ است و البته مهره‌ای که بسیار مورد توجه شین تایه یونگ قرار می‌گیرد.

راز درخشش اندونزی مقابل استرالیا و عربستان؛ تیم ۷۲ ملت با ۱۰ لژیونرِ ثابت

رافائل اشتروک هم مهاجم نوک تیم ملی اندونزی است. بازیکنی ۲۱ ساله و آینده‌دار که در ترکیب آدو دن هاخ در لیگ هلند توپ می‌زند و خیلی‌ها آینده‌ای درخشان را برای او پیش‌بینی می‌کنند. تنها بازیکنی که از لیگ اندونزی در ترکیب تیم ملی مقابل استرالیا حضور داشت، ریزکی رمضانی بود که برای پرسیجا جاکارتا به میدان می‌رود.

نکته جالب درباره بازی اندونزی مقابل استرالیا، حضور ۲ لژیونر دیگر به عنوان بازیکن تعویضی بود. تام هایه که فصل قبل ۲۹ بازی برای هیرنفین در لیگ برتر هلند انجام داد، یکی از بازیکنان جانشین بود که به زمین رفت تا به خط میانی اندونزی استحکام ببخشد. همچنین پراتاما ریفای هم دیگر بازیکن تعویضی اندونزی بود که برای سوون در کی‌لیگ کره‌جنوبی بازی می‌کند.

اندونزی با اتکا به لژیونرهایی که در لیگ‌های مختلف اروپایی، آسیایی و آمریکایی حضور دارند، تبدیل به تیمی قدرتمند شده و برای عربستان و استرالیا دردسر ایجاد کرده است. تیمی که انتظار می‌رود در ادامه مسیر بتواند شگفتی‌های دیگری خلق کند و حتی مدعی صعود به جام جهانی ۲۰۲۶، آن هم در گروهی سخت باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha