احدی از آغاز نسل طلایی می‌گوید؛ این بچه‌ها می‌توانند آینده بوکس ایران را بسازند

تهران- ایرنا- سرمربی تیم بوکس نوجوانان ایران، گفت: عملکرد تیم و رسیدن به نایب‌قهرمانی آسیا آنهم برای اولین بار، نتیجه فوق العاده‌ای بود که سال‌ها در اذهان می‌ماند.

اکبر احدی پس از عملکرد درخشان شاگردانش در مسابقات بوکس نوجوانان آسیا در امارات که با نایب قهرمانی تیم کشورمان همراه شد در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: قبل از همه چیز باید از مربیان پایه و سازنده بوکسورها که در سال‌های اخیر زحمت زیادی کشیدند، تشکر کنم. پرورش چنین شاگردانی و تحویل تیم ملی دادن، بسیار سخت است و حوصله و هنر می‌خواهد.

وی افزود: بوکسورهای تیم نوجوانان حدود دو سال است با برگزاری چند انتخابی به عضویت تیم در آمده‌اند. سال گذشته در آسیایی و جهانی شرکت کردیم که نتایج خوبی هم به دست آوردیم.

احدی بیان کرد: سال گذشته خودم برای اولین بار در تیم‌های پایه مربیگری فعالیت می‌کردم و شناخت چندانی از حریفان نداشتم. با این حال باز هم نتایج خوبی گرفتیم. امسال شرایط فرق می‌کرد. شناخت خوبی از بوکسورهای نوجوان آسیا پیدا کرده بودم و نفرات ما نیز بعد از حضور در دو رویداد مهم، تجربه اندکی به دست آورده بودند. در اردوها علاوه بر مسائل فنی و جسمانی، روی روحیه و انگیزه این بچه‌ها کار کردیم.

سرمربی تیم نوجوانان ایران، تصریح کرد: همه این مسائل دست به دست هم داد که عملکرد فوق‌العاده‌ای ثبت شده و این نتیجه ماندگار به دست بیاید. مطمئن باشید نایب قهرمانی آسیا با هفت مدال (۲ طلا، ۲ نقره و ۳ برنز) سال‌ها در اذهان می‌ماند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا نفرات فعلی نوجوانان به همراه چند بوکسور خوبی که در تیم‌های جوانان و نونهالان حضور دارند، می‌توانند آینده این رشته را ساخته و تیم بزرگسالان را به روزهای خوب برسانند؟ گفت: این بچه‌ها پدیده هستند و پتانسیل بالایی در بوکس دارند. این گفته من نیست و کارشناسانی که در مسابقات آسیای امارات حضور داشتند، بارها به این نکته اشاره داشتند.

احدی از آغاز نسل طلایی می‌گوید؛ این بچه‌ها می‌توانند آینده بوکس ایران را بسازند

احدی گفت: سال گذشته کسی تیم ما را در آسیایی نمی‌شناخت، اما امسال همه به دنبال عکس گرفتن با بچه‌های ما بودند. حتی هند تیم ما را به اردوی مشترک دعوت کرد. این پتانسیل مهیا است و وجود دارد، اما نفرات نوجوانان و جوانان نیاز به حمایت دارند و باید برنامه‌ریزی مدونی برای آنها وجود داشته باشد.

وی گفت: قبل از اعزام، فونتانا سرمربی کوبایی تیم ملی بزرگسالان ایران به تمرین ما آمد و به من گفت پس از پایان پیکارها، اردوی مشترک داشته باشیم. این مساله نشان می‌دهد که این مربی کوبایی از عملکرد بوکسورهای نوجوانان ایران رضایت داشته و معتقد است که آنها نباید رها شوند.

سرمربی تیم نوجوانان ایران، ادامه داد: مطمئن باشید اگر بوکسورهای مستعد، رها نشوند و برنامه داشته باشیم، حتما طی سال‌های آتی، تیم ملی بزرگسالان را به شرایط خوبی می‌رسانند.

وی در مورد حضور اوکراین در مسابقات آسیایی، گفت: برای خود ما هم این مساله عجیب بود. اگر حضور اوکراین در بوکس آسیا همیشگی باشد که کارمان از قبل هم سخت‌تر می‌شود. اوکراین از قطب‌های بوکس جهان است که بچه‌های نوجوانان دو مرتبه با آنها روی رینگ رفته و هر دو بازی را هم برنده شدند. البته حضور اوکراین در آسیا باعث افزایش رقابت هم خواهد شد و ما نباید زیاد به آن فکر کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha