۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۵۶
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85593922
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آقاتهرانی: آیت‌الله طالقانی عالمی شجاع و اسلام‌شناس بود

کرج - ایرنا - رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: آیت الله طالقانی عالمی شجاع و اسلام شناس بود که اقدامات موثری در دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا. حجت الاسلام والمسلمین "مرتضی آقا تهرانی" روز چهارشنبه در چهل و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله سیدمحمود طالقانی در فرهنگسرای جلال احمد شهرستان طالقان افزود: با گذشت ۴۵ سال از ارتحال این عالم ربانی برای مردم کهنه نشده و همچنان الگویی بارز به شمار می رود.

وی بیان کرد: امروز همگان وظیفه داریم در راستای مسیر صحیح انقلاب حرکت کنیم و از هیچ کوششی نباید در این زمینه دریغ داشت.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز دشمنان برای شیعه و سنی اهداف مشترک دنبال می کنند که باید با وحدت مقابل آنها ایستاد چنانچه دیدیم رهبر بزرگ شیعه برای شهادت رهبر بزرگ سنی نماز میت خواند و این نشان دهنده اشتراکات برای از بین بردن فتنه دشمن است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس : آیت الله طالقانی عالمی شجاع و اسلام شناس بود

انقلاب اسلامی توسط افراد شجاع تبیین می شد

آقا تهرانی افزود: انقلاب اسلامی به فرمان امام توسط افراد شجاع از جمله‌ آیت الله طالقانی تبیین می شدو این انقلاب اکنون امانت در دست همه ما است و مسوولان بار سنگینی در این زمینه بر دوش دارند.

وی بیان کرد: مهمترین ویژگی آیت الله طالقانی این بود که گوش به فرمان امام (ره) بود؛ در شرایطی که غرب به دنبال خوب جلوه دادن حاکمیت خود بود حضرت امام (ره) با همراهی ابوذرهایی همچون آیت الله طالقانی توانست آرمان های انقلاب اسلامی را ترویج دهد.

آیت‌الله طالقانی در سال ۱۲۸۹ هجری شمسی در روستای گلیرد طالقان چشم به جهان گشود و پس از کسب فیض و علم از محضر پدر گرانقدرش و علمای برجسته دیگر به مجاهدت در راه حق و اسلام پرداخت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی اولین نماز جمعه تهران به امامت ایشان در دانشگاه تهران برپا شد.

این عالم ربانی در ۱۹ شهریورماه سال ۱۳۵۸ به لقاءالله پیوست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha