حیات وحش فارس؛ صحنه رویارویی با شکارچیان 

۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۵۹
کد خبر: 85593961
حیات وحش فارس؛ صحنه رویارویی با شکارچیان 

شیراز-ایرنا - منابع طبیعی و حیات وحش استان فارس هرروزه شاهد رویارویی محیط بانوان با شکارچیان غیرمجاز است که در آخرین نمونه آن این رویارویی در مناطق تحت مدیریت منابع طبیعی فارس در شهرستان بوانات رخ داده است.

به گزارش ایرنا، شکارچیان غیرمجازی که بی رحمانه به سمت حیات وحش بی پناه و در آستانه انقراض سلاح کشیده و شلیک می‌کنند و تنها سد مقابل این شکارچیان محیط بانان و دوستداران محیط زیست هستند در بسیاری موارد جان شیرین خود را سپر دفاع از مخلوقات خداوند در روی زمین می‌کنند.

رییس اداره حفاظت محیط‌ زیست بوانات چهارشنبه از رویارویی یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با شکارچیان خبر داد و گفت: در هفته اخیر شاهد درگیری مسلحانه با چند گروه از شکارچیان بودیم، طی برنامه‌ریزی و هماهنگی بین عوامل اجرایی سه گروه از شکارچیان خطرناک به دام افتادند.

علی آسا ضمن تشریح جزییات این درگیری ادامه داد: با دستگیری شکارچیان متخلف برای هر کدام پرونده قضایی تشکیل شده است.

او با اشاره به همکاری نیروهای انتظامی و درگیری نیروهای یگان حفاظت محیط زیست با شکارچیان خواستار برخورد قاطع با متخلفان شد و اضافه کرد: برخوردهای قضایی باید بازدارنده و عبرت آموز باشد تا متخلفان شکار دیگر به خود جرات ندهند در این مناطق به شکار بپردازند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوانات در ادامه گفت: در پی این عملیات آثار جرم متعدد از لاشه حیوان شکار شده، انواع سلاح‌های گرم و سرد و دیگر ادوات شکار از شکارچیان کشف شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha