۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۴۵
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85594122
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گزارش دیوان محاسبات اروپا از آمارهای جعلی قاره سبز در حوزه پروژه‌های اقلیمی

تهران-ایرنا- دیوان محاسبات اتحادیه اروپا طی گزارشی نسبت به عملکرد کشورهای اروپایی در حوزه محیط زیست انتقاد و اعلام کرد، اکثر آمارهای کشورها در هزینه‌های مربوط به مبارزه با تغییرات اقلیمی اغراق‌آمیز و نادرست است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، دیوان محاسبات اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با اشاره به نمونه‌هایی از کشورهایی که ادعا می‌کنند هزینه‌های مورد نظر در حوزه‌های سیستم‌های فناوری اطلاعات و محیط زیست را انجام داده‌اند، اعلام کرد که بیشتر این کشورها در اعلام بودجه‌های اختصاص داده شده به حوزه‌های آب و هوا اغراق می‌کنند.

دیوان محاسبات اروپا، پنجمین نهاد در اتحادیه اروپا است که در سال ۱۹۷۵ ایجاد شده و مرکز آن در لوکزامبورگ است. این دیوان بر اساس توافقنامه‌ای بین دولت‌های اروپایی ایجاد و در ۱۸ اکتبر ۱۹۷۷ رسمی شد و یک هفته پس از این تاریخ، نخستین جلسه رسمی خود را برگزار کرد. اگرچه در آن زمان، این نهاد هنوز یک نهاد قانونی نبود، ولی یک مجموعه بیرونی بود که برای حسابرسی اجتماعات اروپایی بود.

اتحادیه اروپا متشکل از ۲۷ کشور متعهد شده است که حداقل ۳۷ درصد از کل بودجه ۷۰۰ میلیارد یورویی صندوق مبارزه با کرونا را صرف اقداماتی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی کنند.

پیشتر اتحادیه اروپا ال کشورها از این هدف فراتر رفته اند و تا فوریه ۲۷۵ میلیارد یورو، ۴۲.۵ درصد از بودجه تخصیص یافته تاکنون، برای سرمایه گذاری برای کمک به تحقق اهداف سبز در نظر گرفته‌اند.

دیوان محاسبات اتحادیه اروپا گفته است این ر قم ممکن است تنها ۳۴.۵ میلیارد یورو از هزینه‌های برآورد شده برای مبارزه با تغییرات اقلیمی را برآورد کند.

تجزیه و تحلیل این دیوان نشان داده که کشورهای اتحادیه اروپا در ارائه آمارهای مربوط به هزینه‌های مربوط به محیط زیست آمارهای جعلی ارائه می‌کنند که نمونه آن کرواسی است که اعلام کرده ۴۰درصد در این طرح شرکت می‌کند ولی به گفته دیوان محاسبات اتحادیه اروپا این رقم در واقع صفر بوده است.

«جوئل الوینگر» مسئول گزارش مذکور از تجزیه و تحلیل دیوان محاسبات اتحادیه اروپا از گزارش عملکرد کشورها می‌گوید که در نهایت به نظر می‌رسد بر خلاف آمارها میزان پول کمتری در حوزه تغییرات اقلیمی صرف می‌شود.

کمیسیون گفت که روش‌شناسی آن دقت کافی را ارائه می‌کند و تحمیل قوانین دقیق‌تر بوروکراسی پیچیده‌ای را در صندوق‌های آینده ایجاد می‌کند.

طبق گزارش این دیوان سیستم رتبه‌بندی اتحادیه اروپا برای پروژه‌های مربوط به تغییرات آب و هوا به اندازه کافی واضح و مشخص نیست و معمولاً در آمارها اغراق شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha