فرماندار ری: بهبود بازار مسکن ضامن اجرای موفق طرح جوانی جمعیت است

شهرری - ایرنا - فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید در زمینه جوانی جمعیت برنامه عملیاتی داشته باشند، گفت: بهبود شرایط بازار مسکن در تضمین مؤفقیت اجرای طرح جوانی جمعیت بسیار مؤثر است.

به گزارش ایرنا ، مهدی باب الحوائجی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای مسکن شهرستان ری افزود: مقام معظم رهبری در میان مسائل، موضوعات و مشکلات موجود در کشور مکرر به اهمیت موضوع جوانی جمعیت اشاره و مطالبه جدی خود را از دولت ها در این زمینه بیان فرموده اند که بیانگر اهمیت بسیار بالای این موضوع در آینده کشور است.

وی با تأکید بر اهمیت موضوع مسکن به ویژه تامین مسکن مناسب و ارزان قیمت برای قشر فاقد مسکن، خاطرنشان کرد: متأسفانه بدلیل نبود زمین مناسب و فاقد امکان بارگزاری جدید، اجرای طرح مسکن ملی تاکنون در شهرستان ری مقدور نبوده که با تمهیدات اندیشیده شده و پیگیری های صورت گرفته اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است.

معاون استاندار تهران اظهار داشت: از ظرفیت های خوب شهرستان ری موضوع وجود اراضی وقفی است که بخشی از آنها متعلق به آستان حضرت عبدالعظیم (ع) و برخی دیگر سایر موقوفه ها است؛ خوشبختانه با مذاکرات صورت گرفته از سوی اکثریت موقوفه ها به ویژه آستان مطهر و نیز اداره اوقاف و امور خیریه این آمادگی اعلام شده که بتوانیم از این زمین ها جهت ساخت مسکن های مناسب و ارزان قیمت همانند طرح مسکن ملی بهره برداری کنیم.

باب الحوائجی ادامه داد: در موضوع طرح نهضت ملی مسکن و طرح های مشابه باید از سوی اداره مسکن و شهرسازی به عنوان متولی موضوع تأمین مسکن یک برنامه عملیاتی کوتاه، میان و بلند مدت ارائه شود. بحث کمبود و یا نبود زمین مناسب جهت اجرای طرح ها رافع مسئولیت هیچکدام از دستگاه ها نیست.

این مسئول تاکید کرد: باید با پیگیری و تلاش بیشتر و بهره گیری از ظرفیت های موجود از جمله بانک اراضی موقوفه ای به سمتی حرکت  که طرح های مسکن اجتماعی ویژه اقشار کمتربرخوردار و فاقد مسکن در سطح شهرستان ری نیز اجرایی شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری اضافه کرد: یکی از موضوعات بسیار حائز اهمیت بحث اجرای طرح های مرتبط با موضوع جوانی جمعیت که متأسفانه جمعیت کشور ما درحال حرکت به سمت سالمندی است.

این مسئول گفت: بر نقش اثرگذار و فعال واحدهای مشاور املاک در مدیریت بازار مسکن تاکید می کنم خوشبختانه در دوره جدید مدیریت در اتحادیه مربوطه کارهای خوبی از جمله افزایش قابل توجه نظارت ها و پایش میدانی فعالیت مشاورین املاک، برخورد و تعطیلی واحدهای فاقد مجوزهای قانونی و به ویژه هوشمندسازی و استفاده از فناوری های جدید در این حوزه انجام شده که می تواند اثرات مثبت و خوبی در این بخش داشته باشند.

معاون استاندار تهران یادآور شد: موضوع مدیریت رفتاری و عملکردی مشاوران املاک و لزوم اجرای دقیق قوانین موجود بسیار مهم است، ما در هیچ زمینه در سطح شهرستان قائل به برخوردهای قهری نمی باشیم اما گاهی اوقات دسته ای از عوامل بازدارنده جهت جلوگیری از تخلفات و آسیب ها باید مدنظر قرار گیرد.؛ ما باید قدرت برخورد با تخلفات را در نظارت ها بالا برده تا از بروز بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی و اقتصادی در جامعه جلوگیری کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha