سهم ۲۳.۵ میلیارد دلاری صنایع از ارز نیمایی

تهران- ایرنا- ۲۳ میلیارد و ۵۹۰ میلیون دلار از ابتدای امسال تا ۲۱ شهریور سهم ارز نیمایی و ارز حاصل از واردات در مقابل صادرات به صنایع مختلف کشور اعلام شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، میزان ارز تامین شده از سوی بانک مرکزی برای صنایعی از جمله حمل و نقل و خودرو، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات تولید، صنایع شیمیایی و پلیمری، صنایع تجهیزات برق و الکترونیک، صنایع منسوجات و پوشاک و سایر موارد ۲۳ میلیارد و ۵۹۰ میلیون دلار گزارش شده است.

بر اساس گزارش بانک مرکزی، سهم ارز نیمایی برای صنایع کشور، ۱۶ میلیارد و ۷۳۷ میلیون دلار و سهم ارز از واردات در مقابل صادرات ۶ میلیارد و ۸۵۳ میلیون دلار است.

ارز نیمایی «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۲ میلیارد و ۴۲۹ میلیون دلار، ارز «صنایع معدنی» یک میلیارد و ۷۸۷ میلیون دلار، ارز «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل یک میلیارد و ۵۶۳ میلیون دلار، ارز «صنایع شیمیایی و پلیمری» یک میلیارد و ۷۱۱ میلیون دلار، ارز «صنایع و تجهیزات برق و الکترونیک» معادل دو میلیارد و ۴۰ میلیون دلار، ارز «منسوجات و پوشاک» معادل ۸۵۸ میلیون دلار تامین شده است.

سهم ۲۳.۵ میلیارد دلاری صنایع از ارز نیمایی

ارز حاصل از واردات در مقابل صادرات این صنایع نیز به ترتیب یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون دلار، یک میلیارد و ۳۸۹ میلیون دلار، یک میلیارد و ۲۶۳ میلیون دلار، ۵۸۴ میلیون دلار، ۲۴۱ میلیون دلار، ۴۷ میلیون دلار ارز توافقی گزارش شده است.

همچنین بیشترین ارز نیمایی به جز گروه سایر صنایع، به صنایع حمل و نقل و خودرو با ۲ میلیارد و ۴۲۹ میلیون تومان و کمترین ارز به منسوجات و پوشاک با ۸۵۸ میلیون دلار اختصاص یافته است.

بیشترین ارز واردات در مقابل صادرات نیز در به حوزه صنایع حمل و نقل و خودرویی با یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون دلار اختصاص یافته است که نسبت به سایر صنایع در صدر قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha