۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۴۶
کد خبر: 85594507
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون رئیس‌جمهور درگذشت پری صابری را تسلیت گفت

۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۴۶
کد خبر: 85594507
معاون رئیس‌جمهور درگذشت پری صابری را تسلیت گفت

تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، درگذشت پری صابری را تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا زهرا بهروزآذر با انتشار پیامی در فضای مجازی ایکس، نوشت: درگذشت استاد ‌#پری_صابری، چهره ماندگار هنر و تئاتر ایران، ضایعه‌ای بزرگ برای فرهنگ و هنر کشور است.

وی افزود: یاد و گنجینه ارزشمند ایشان چراغ راهی برای نسل‌های آینده در عرصه هنر، بویژه زنان و دختران ایران خواهد بود. تسلیت به خانواده، اهالی هنر و دوستداران این بانوی پیشگام.

معاون رئیس‌جمهور درگذشت پری صابری را تسلیت گفت

به گزارش ایرنا، پری صابری کارگردان پیشکسوت تئاتر ایران بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری بعدازظهر روز سه‌شنبه بیستم شهریورماه درگذشت.

وی در کارنامه هنری خود اجرای نمایش‌هایی همچون «من به باغ عرفان»، «بیژن و منیژه»، «شمس پرنده»، «من از کجا عشق از کجا»، «هفت شهر عشق»، «باغ دلگشا»، «رند خلوت نشین»، «یوسف و زلیخا» و... و. را در کنار شماری از نمایشنامه‌های خارجی همچون «شش شخصیت در جستجوی نویسنده»، «آنتیگونه» و ... را روی صحنه برد.

پری صابری در سال ۱۳۱۱ در کرمان متولد شد و پس از طی دوران کودکی در فرانسه به ادامه تحصیل پرداخت. وی در بازگشت به ایران گروه تئاتر پازارگاد را راه اندازی کرد و در طول سال‌ها فعالیت خود نویسندگی، کارگردانی، طراحی صحنه و ترجمه آثار مختلفی را برعهده گرفت. صابری در سال‌های ۱۳۴۷تا ۵۷ مدیر فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه تهران بود و تالار مولوی را در تهران تأسیس کرد.

«شمسِ پرنده» و «اسطورهٔ سیاوش» دو نمایشی است که پری صابری در تالار یونسکوی پاریس به روی صحنه برد. نشان شوالیهٔ کشور فرانسه به پری صابری داده شده‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha