۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۳۸
کد خبر: 85594600
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین عزاداری شهادت امام حسن عسکری(ع) در قشم برگزار شد

قشم - ایرنا - آیین عزاداری شهادت مظلومانه حضرت امام حسن عسکری(ع) پدر بزرگوار حضرت ولی عصر(عج) شب گذشته و روز پنجشنبه با حضور اقشار مردم ولایت مدار و دوستدار اهل بیت(ع) جزیره قشم در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم‌های معنوی که در برخی مساجد، مهدیه شهدای گمنام و آستان مقدس امامزاده سید مظفر(ع) این جزیره برگزار شد تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناسان مذهبی در رثای شهادت امام حسن عسکری(ع) مطالبی بیان کردند.

مجالس یادشده تا پایان وقت امروز با بهره‌گیری از فضای مجازی و رسانه‌های جمعی از سوی هیات‌های فرهنگی و تشکل‌های دینی شهرستان مرزی قشم با همکاری مردم مومن نگین خلیج فارس ادامه دارد.

همچنین شب گذشته و امروز برخی تشکل‌های دینی و هیات‌های مذهبی این شهرستان مرزی محتواهای فرهنگی شامل حدیث، زندگی‌نامه و روضه‌خوانی در رثای امام حسن عسکری(ع) را تهیه و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.

نهم ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری و هنگامه غروب یازدهمین خورشید سپهر امامت است که با خاموشی نورش در این آسمان، خورشید ولایت امام عصر(عج) طلوع کرد امامی که بنا به فرموده نبی مکرم اسلام (ص)، وارث علوم، کمالات، مقامات و منزلت های همه انبیا و اوصیا و پدران بزرگوارش است.

امام حسن عسکری تنها ۲۸ سال در این جهان زندگی کردند و بیشتر عمر خود را در زندان های خلیفه عباسی به سر بردند و رنج های بسیار دیدند اما از سلاله پاک ایشان تنها یک فرزند آن هم بقیه الله، امام عصر (عج) و خاتمه جریان امامت باقی ماند که ایشان بیعت حضوری با شیعیان نبستند و از نظرها غایب شدند.

امام حسن عسکری شریفترین و پاک نهادترین انسان ها در روزگار خویش بودند و خداوند ایشان را از مردان خاص خود گردانیده بود؛ ایشان امامی بودند که در تیره‌ ترین روزها و بیشترین مصیبت ها از سوی عباسیان، سکان هدایت جامعه را به دست گرفتند و امت خویش را به سوی مسیر درست رهنمون کردند.

شهادت غمبار امام جوان، حسن عسکری (ع) اتفاقی ناگوار برای شیعیان بود، در روز شهادتشان، یگانه فرزندشان، مهدی موعود (عج) بر پیکر پدر نماز خواندند و سپس از نظرها غایب شدند، همان غیبتی طولانی که تا امروز ادامه یافته است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha