۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۰۰
کد خبرنگار: 5526
کد خبر: 85594622
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشف ۵ میلیارد لوازم دخانیات قاچاق در تهران/ دستگیری شرور مسلح

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از کشف بیش از ۲۰۰ هزار قلم انواع فندک، چوب سیگار، جعبه سیگار و کاغذ سیگار خارجی قاچاق خبرداد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ مهدی افشاری روز شنبه اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین پلیس موفق به کشف انبار لوازم دخانیات قاچاق از انباری در محدوده خیابان سعدی شدند.

وی ادامه داد: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد این کالاها را از بندر بوشهر خریداری و به وسیله خودروهای شوتی در محل تحویل گرفته است و فاقد اسناد و مدارک مثبته گمرکی مرتبط است و کالای خارجی را به این مکان منتقل و به بازار ارسال می‌کنند.

این مقام انتظامی افزود: مامورین پلیس محل موصوف را بازرسی کرده و مشخص شد محل واحد مسکونی بوده که به عنوان انبار استفاده می‌شود و مشاهده می‌کنند مقادیر انبوهی کالاهای خارجی از نوع انواع فندک، چوب سیگار، جعبه سیگار و کاغذ سیگار خارجی در محل دپو که طی استعلامات گمرکی مشخص گردید اسناد گمرکی مطابقتی با کالاهای مکشوفه نداشته است و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی است.

سرهنگ افشاری اضافه کرد: کالاها شامل عداد ۳۳۵ هزار و ۲۱۴ عدد انواع فندک، چوب سیگار، جعبه سیگار و کاغذ سیگار محصول چین بوده که پرونده مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی معرفی شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرده اند، خاطرنشان کرد: با سرمایه گذاری در ورود و خروج کالای قاچاق و ارز نابودی صنایع کشور را هدف نگیرید.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از شهروندان درخواست کرد که در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با شماره تلفن‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

شرارت در تهران و دستگیری در قم

همچنین رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس پایتخت از دستگیری یکی از اراذل و اوباش متواری که با استفاده از سلاح گرم قدرت نمایی کرده بود خبر داد و گفت: ماموران مرکز عملیات سازمان اطلاعات خبری را در خصوص قدرت نمایی یک اراذل و اوباش که با سلاح گرم قدرت نمایی کرده بود، دریافت کردند.

سرهنگ سعید راستی ادامه داد: تحقیقات اولیه نشان از این داشت که متهم نه تنها با سلاح گرم قدرتمایی کرده است بلکه با استفاده از سلاح سرد تعدادی از خودرو های شهروندان را تخریب کرده است.

وی با اشاره به اینکه با شناسایی هویت متهم، مخفی گاه وی در استان قم شناسایی شد، افزود: تیمی از ماموران پلیس، با اخذ نیابت قضایی به مخفی گاه متهم اعزام و موفق شدند وی را در یک عملیات پلیسی دستگیر کنند.

سرهنگ راستی عنوان کرد: متهم به مقر پلیس تهران انتقال و پس از تحقیقات تکمیلی به دادسرا معرفی شد.

کشف ۵ کیلو شیشه

از سوی دیگر رییس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت از دستگیری یکی از قاچاقچیان مواد روانگردان در جنوب پایتخت خبر داد و گفت: در این عملیات پنج کیلوگرم روانگردان شیشه از مخفیگاه متهم کشف شد.

سرهنگ حسین باباپور در این خصوص افزود: در راستای مبارزه با عناصراصلی تهیه و توزیع مواد مخدر و روانگردان در پایتخت، ماموران عملیات ویژه این پلیس با انجام اقدامات پلیسی گسترده دریافتند یکی از قاچاقچیان حرفه ای مواد مخدر که از توزیع کنندگان اصلی و سابقه دار تهران هست ضمن تهیه و قاچاق محموله ی مواد مخدر و روانگردان از یکی از استان های شرقی کشور، اقدام به توزیع گسترده مواد روانگردان در مناطق جنوبی شهر تهران می کند، از همین رو با گسترش چتر اطلاعاتی فعالیت مجرمانه متهم را تحت رصد و پایش قرار دادند.

وی ادامه داد: با رصد لحظه به لحظه فعالیت متهم مخفیگاه وی شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی ضمن دستگیری متهم در بازرسی از محل پنج کیلوگرم روانگردان شیشه کشف شد.

سرهنگ باباپور تاکید کرد: متهم پس از دستگیری به همراه مواد مکشوفه به مقر پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی و بازجویی های فنی برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

انهدام باند مواد فروشان شمال پایتخت

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر فاتب همچنین از دستگیری چهار قاچاقچی موادمخدر که در شمال پایتخت اقدام به توزیع مواد روانگردان می کردند، خبر داد و گفت: درعملیات شب گذشته ماموران ۴۵ کیلوگرم ماده روانگردان کشف شد

سرهنگ باباپور افزود: متهمان از اعضای یک باند حرفه ای قاچاق و توزیع مواد مخدر بودند که اقدام به فروش مواد مخدر در حاشیه بزرگراه ها و اتوبان های شمالی شهر تهران می کنند و این موضوع موجی از نارضایتی را برای شهروندان به وجود آورده است.

وی اعلام کرد: با پیگیری های محلی و تحقیقات گسترده و اطلاعات مفیدی که ماموران پلیس در بررسی های میدانی به دست آوردند سرانجام مختصات و آدرس دقیق محل فعالیت متهمان شناسایی و شمارش معکوس برای دستگیری متهمان آغاز شد.

سرهنگ باباپور تاکید کرد: ماموران ضمن حضور در حاشیه بزرگراه های شمالی پایتخت بعد چندین ساعت گشتزنی هدفمند و نامحسوس سرانجام شب گذشته موفق شدند در یک عملیات پلیسی و در اقدامی هوشمندانه و با رعایت اصل غافلگیری هر چهار قاچاقچی را دستگیر و از آنان ۴۵کیلوگرم ماده روانگردان گل کشف کنند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ عنوان کرد: متهمان پس از دستگیری به همراه مواد مکشوفه به مقر پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی و بازجویی های فنی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha