پاکستان: حمله اسرائیل به المواصی نسل‌کشی است

تهران- ایرنا- ممتاز زهرا سخنگوی وزارت خارجه پاکستان حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه المواصی به عنوان یک منطقه امن اعلام شده در غزه را به شدت محکوم و اعلام کرد: حمله (رژیم) اسرائیل به المواصی نسل‌کشی است.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای حمله به غیرنظامیانی که به منطقه المواصی در نزدیکی خان یونس پناه برده بودند را به شدت محکوم کرد و گفت: هدف قرار دادن افرادی که به منطقه‌ای که به عنوان یک منطقه امن اعلام شده بود پناه برده بودند، نقض فاحش قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در جریان این حمله حداقل ۴۰ نفر جان خود را از دست داده و ده‌ها نفر زخمی شدند، تاکید کرد: این حمله که بدون هشدار قبلی انجام شد مهر تائیدی بر این واقعیت بود که تل‌آویو به دنبال نسل‌کشی علیه فلسطینیان است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان خاطرنشان کرد: قتل عام در منطقه المواصی در خان یونس نشان‌دهنده بی اعتنایی تل‌آویو به جان انسان‌ها و طرح‌های نسل‌کشی (رژیم) اسرائیل علیه مردم فلسطین است.

به گزارش ایرنا، در حمله روز سه‌شنبه رژیم صهیونیستی به چادرهای آوارگان فلسطینی در منطقه المواصی خان یونس تاکنون ۶۰ تن شهید و ۴۰ تن دیگر نیز زخمی شدند که با توجه به شدت این حملات احتمال افزایش شمار شهدا وجود دارد.

«محمود بصل» سخنگوی امداد و نجات غزه تأکید کرد: چندین خانواده به صورت کامل در قتل عام «المواصی» در زیر شن‌ها ناپدید شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در جدیدترین آمار خود از شهدا و مجروحان جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد که از روز هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تا امروز (پنجشنبه ۲۲ شهریور) ۴۱ هزار و ۱۱۸ شهروند فلسطینی در این باریکه به شهادت رسیده‌اند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه به شدت آسیب دیده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که پس از ۱۱ ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha