فضای مجازی ابزار موثری برای پاسخ به شبهات مهدویت است

اصفهان- ایرنا- یک کارشناس دینی گفت: با توجه به تلاش‌های سازمان یافته برای زیر سوال بردن مبانی اعتقادی و ترویج افکار انحرافی در زمینه مهدویت، فضای مجازی ابزاری موثر برای پاسخ به شبهات موجود در این زمینه است.

حجت‌الاسلام علیرضا فقیهی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال‌هاست که شاهد تلاش‌های سازمان یافته برای زیر سوال بردن مبانی اعتقادی و ترویج افکار انحرافی در زمینه مهدویت هستیم که بنظر می‌رسد کاملا هدایت شده هستند و باید در این زمینه با هوشیاری عمل کرد.

این کارشناس معارف مهدویت با بیان اینکه شکاف بین نسلی می‌تواند زمینه‌ساز تضعیف اعتقادات در نسل جدید باشد، تصریح کرد: در برخی موارد در زمینه فرهنگ‌سازی دینی و آموزش‌های اعتقادی کم‌کاری شده و آن‌طور که باید، نسل امروز با این معارف آشنا نیست.

حجت‌الاسلام فقیهی اظهار داشت: کم‌کاری در آموزش‌های اعتقادی زمینه‌ساز زیر سوال بردن مبانی اعتقادی و ترویج افکار انحرافی توسط دشمن می‌شود و ضروری است با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی به شبهات مهدویت توسط کارشناسان پاسخ داده شود.

وی خاطرنشان کرد: هدایت جوانان امروز با توجه به روحیات آنها باید همراه با مراقبت و ارائه مباحث مستدل باشد و یکی از راهکارهای عملی برای تربیت جوانان منتظر فرج این است که مانند همه مسائل تربیتی بصورت مستمر، تدریجی و در حد امکان توسط همسالان انجام شود.

این نویسنده و پژوهشگر تصریح کرد: نظرات کارشناسان مهدویت باید از طریق افراد پُرمخاطب در فضای مجازی مانند مداحان، سخنرانان و ائمه جمعه و جماعات به جوانان برسد تا این افراد بتوانند مخاطبان و بویژه جوانان را آگاه کنند.

حجت‌الاسلام فقیهی یادآور شد: شُبهات و مسائلی که در زمینه های اعتقادی و موضوع حضرت ولی‌عصر(عج) در شبکه های اجتماعی مطرح می‌شود باید توسط کارشناسان مهدویت احصا، بررسی و پاسخ داده شود و نباید بدلیل این که نسل گذشته در فضای مجازی حضوری به مراتب کمتر از نسل جدید دارد، محتواسازی منطبق بر فرهنگ اسلامی در این فضا کمرنگ شود.

امام جمعه موقت مرکز شهرستان برخوار گفت: برخی شبه‌افکنان این روزها با بیان این‌که در بسیاری از منابع، امیدواری درباره ظهور امام زمان (عج) وجود دارد ولی بعد از گذشت حدود ۱۲ قرن از غیبت، فرج حضرت(عج) محقق نشده است سعی در زیر سوال بردن این موضوع دارند.

حجت‌الاسلام فقیهی ادامه داد: این در حالی است که ظهور امام زمان (عج) شرایطی دارد که یکی از آنها محقق شدن یاران حضرت است و تا زمانی که اصحاب و یاران حضرت به‌صورت کامل آماده نشوند ظهور اتفاق نمی‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: آمادگی عموم مردم نیز یکی از شرایط ظهور امام زمان(عج) است پس با امیدی که شیعیان و منتظران حضرت دارند باید شرایط ظهور فراهم شود.

به گزارش ایرنا، نهم ربیع الاول روز آغاز امامت امام زمان (عج) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha